Äntligen

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Som du förstår så gillar jag snö.
Nu har det ju inte kommit några mängder, bara lite men det är en 3-4 grader kallt så kanske att det kan komma mer eller i alla fall ligga kvar.
Det blir ju så ljust och fint.
Jag ska ha alla fyra barnbarnen en dag på sportlovet så hoppas det ligger kvar.
Jag tänker en dag med pulka åkning, utflykt med varm choklad och ha det riktigt mysigt.
Men men vi får se, annars får vi väl hitta på nåt annat.
 
I dag har jag varit hos mamma, hon var så pigg och glad.
Vi fikade med mazariner som jag hade med och pratade om gamla tider.
När hon är så pigg och har sovit bra är hon riktigt med på noterna.
Vi pratade om hennes födelsedag i sommar då hon blir 98 år. 
Hon får sova när hon vill och hur länge hon vill eftersom hon sover dåligt en del nätter.
Vakenätterna brukar hon vara tillsammans med nattpersonalen.
Dom diskuterar och äter smörgås, ost, kex och annat.
Sen säger hon, nej nu ska jag nog dra mig hem då hjälper dom henne i säng. 
Det kallar jag för livskvalite.
Hon kan inte ha det bättre.
 
 
Ha en skön fortsättning på helgen. 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Visst är det så att snön gör allt så ljust o fint👍🏻 Vi gillar också snön. Förstår att det känns skönt att se att din mamma har det bra. Kram

Svar: Ja det känns så bra att hon har det bra. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Anonym

Kram Deciree Vardags-glitter

Svar: Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Millans Värld

Då håller jag tummarna för att snön hos dig ligger kvar.
Hos mig har det kommit en del de sista dagarna men så mycket snö som vi hade i fjol är det inte...än i alla fall.

Vad skönt att läsa att din mamma kan sitta med personalen när hon inte kan sova.

Ha en fin Söndag!
Kram

Svar: Ja hon har det så bra vilket jag inte tror det är på alla ställe. Jag tycker alla gamla ska få ha det bra deras sista tid när dom jobbat och slitit hela livet. Sen har hon ju inte nåt ont heller och det gör ju mycket till välbefinnandet . Kram och ha en skön söndag 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

va roligt att din mamma är så pass pigg kul att ha sin mamma i livet Gittan ..mysigt ni hade det .kram på er hoppas allt är bra

Svar: Ja det är jättehärligt. Allt bra här hoppas det är så med er med. Kram på er 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Lotta

Underbart att mamma får ha sin egen dygnstid. Så önskar jag att alla fick ha på sina boende. Min mamma fyller 83 till våren så hon har några år till 98 :-)


Kram

Svar: Ja man mår så bra när hon har det så. Personalen är så bra där och visst skulle det vara så överallt, det låter ju så bra inom vården självbestämmande....hmm..Men det finns ju fina ställen jag vet det. Erneborg är ju gammalt och slitet så det ska byggas nytt och det behövs. Hon har några år kvar till 98 då din mamma. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :