Först ut var killen i barnbarnskaran

 
Nu har vi kommit igång med barnbarnens egen dag.
Först ut var Anton som var hos oss i söndags. 
Jag hämtade honom på morgonen efter frukost.
Vi åkte till Ica Maxi och handlade lite till dagens aktiviteter.
Dom får alltid en slant till sin egen dag så dom får köpa sig något om dom vill.
 
 
Den här killen tycker mycket om bilar och just dom här hade han önskat sig sa han. 
 
 
Han ville baka pepparkakor och är det deras egen dag så är det.
Det blev både gummor, gubbar och hus. 
Vi åt pannkakor till lunch för det är ju en klar favorit hos honom.
Farmors pannkakor är det bästa säger han. 
 
 
Tårta blev det också, han är så duktig i köket.
Han ville ha jordgubbsylt mellan och vaniljkräm på.
 
 
Och så fick det bli.
 
 
Han gjorde ett riktigt konstverk.
Och han var väldigt noga med att Stella skulle få smaka också så vi skickade hem lite.
Så omtänksamt att tänka på syrran.
Dom är så måna om varann men är väl också som syskon brukar va lite tjafs och bråk ibland.
 
Söndagseftermiddagen går dom på simskola så då gick vi till simhallen. 
Jag var med och tittade på och dom fick lära sig att dyka.
Bra att lära sig simma och bli vana i vatten. 
 
 
Efter simskolan så blev det en till favorit.
Burger King.
 
Tänk så härligt att få bestämma allt en hel dag.
Och tänk så härligt för oss att få rå om honom. 
 
Vi kröp till kojs ganska tidigt för vi var trötta efter allt vi gjort. 
Vi låg och myste, jag läste lite för honom sedan sov han så sött mellan oss. 
 
Efter en god frukost skjutsade jag honom till skolan. 
Vi kramades och han sa att det här med en egen dag är jättekul.
Så härligt att ge bort av sin tid, finns väl ingen bättre julklapp.
 
Sedan blir det tjejernas tur en efter en.
Ska bli spännande att se vad dom vill göra.
 
Nu har jag en date med kudden, natti natti.  
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Jag tycker att det är en fantastisk julklapp att ge bort en dag till varje barnbarn.
Måste vara mysigt att själv få bestämma hur dagen ska bli.
Jag kan tänka mig att han var nöjd efteråt.

Kram och ha en fin dag!

Svar: Ja det måste vara kul att få bestämma en dag och tid är det bästa man kan ge dom. Han var så nöjd och så härligt att ha en i taget det är kvalité. Det är kul att ha alla fyra också dom.leker så bra tillsammans. Hoppas allt är bra med dig. Kram och trevlig helg. 💞💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Detta med att ge barnbarnen en egen dag är så bra och betyder något för dem och för er som ger. Och vad kan vara bättre att ge än tid.
Vilken fin dag/fint dygn nu fick och så minnesvärt att ta med er vidare.
Kram !

Svar: Ja det är en bra present. I morgon är det Stellas tur och vad dom.ser fram.mot det. Vi bestämmer när vi går och handlar på morgonen vad vi ska göra och vad vi ska ha för mat. Det lät som det blir pepparkaksbak igen. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Lotta

Underbart! Egentid med barnbarnen är så mysigt. Jag var med mina stora barnbarn i helgen, de fick en tripp med Polenbåten i julklapp, med mat, spa och massor av kortspel. Detta önskar de varje år. Vi hade det toppentoppen

Kramar

Svar: Visst är det bra presenter att ge bort sin tid. Låter härligt med en tripp på havet. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :