Linus, bad och en liten resa.

Efter ett par nätter i stan så var det dax att åka ut till ön.
Det var 30 grader och 24 i vattnet så det blev bad så fort jag kom dit. 
Mathias Jenny och barnen kom också ut.
Vi grillade lite korv som dom hade med sig sedan badade vi alla.
Till och med farfar och pappa Mathias hoppade i badkrukor som dom är.
 
 
 
 
 
Jag tog på Linus flytväst efter ett gott råd jag fick.
Men gott folk jag tror tyvärr inte det hjälper nu.
Han har drunknat.
Var långt nere i vatten och dy. 
 
 
 
 
Skvalpar som en vattendunk om honom.
Kanske får köpa en som tål vatten...
Eller kanske ingen alls...
Kanske lättare att gå ut och skrämma canadagässen.
 
Vi är nu i Jönköping och bor på Grand Hotell.
Det är mysigt värre.
 
 
Tog med oss dom här två bönorna.
Vi var och åt på 
 
 
Jag måste säga att det har blivit sämre i mitt tycke.
Det var mycket godare förut och man kunde beställa ungsrostade grönsaker till.
Inte en grönsak så långt ögat kunde nå.
Det brukar kunna ligga nåt trött salladsblad på kanten alla fall, inte ens det. 
Det är bort valt från mig.
Ett av fem möjliga. 
 
 
Men vi hänger inte läpp för det.
Shoppa kan man alltid göra.
 
Jag köpte till exempel en klocka för att jag tyckte jag behövde en ( till ) 
 
 
Vi vilar oss just nu på rummet en stund.
Sen blir det nog att gå ut en sväng och se på staden. 
Ha en skön kväll
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Vilken fin klocka, grattis till det köpet trotts att du hade några innan.
Grönsaker är ett måste när man äter. Vilken besvikelse om restaurangen inte höll måttet, har man då varit där innan och var nöjd då så kan jag tänka mig att du blev besviken.
Linus verkar också tycka det är lite hett om dagarna eftersom han vill bada. Hoppas han gick att återuppliva.

Kram

Svar: Tack, ja visst är den fin. En riktig besvikelse var det när vi har längtat efter den maten. Tyvärr är nog Linus inte återupplivningsbar den här gången. Ha en skön söndag. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :