En väldigt fin dag.

 
Min älskade mamma fick en sån fin begravning.
Det var väldigt ledsamt så klart men ändå som ett fint avsked.
Många tårar blev det.
Vi har förlorat en fin människa och himlen har fått en fin ängel. 
Leia satt och höll mig i handen hela tiden, hon hade sagt att hon skulle trösta mig och det gjorde hon ju. 
Men vi ses igen det är jag övertygad om. 
 
 
Vi har varit på ön i helgen, haft lite fikagäster träffat min kusin från Göteborg.
Det blir ju tyvärr bara vid såna här tillfällen, men kul att ses.  
 
I går var vi ute och fiskade strömming.
Bengts syster och svåger var med, vi hade med fika och Lisbeth hade med en flaska bubbel.
 
 
Bettan och tjejerna kom ut i dag till ön.
Bengt och dom festade på stekt strömming. 
 
 
 
 
 
 
Lisbeth och Håkan bor i sommarstugan mitt emot ön så vi ses allt som oftast på sommaren.
 
 
En morgonkaffe på bryggan var inte heller fel. 
Helt underbart. 
 
 
Jag hade också ett bra sällskap en eftermiddag i veckan så vi passade på att baka lite.
 
 
Söndagskväll igen.
Jag tar fram min kalender ( försöker låta bli det i helgen )  och planerar veckan lite. 
Den här veckan blir det skolavslutningar som avlöser varann. 
Ska bli kul att få vara med.
Som tur är har dom det på olka dagar, jag är lika glad varje gång jag kan vara med och se alla barnbarnen. 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

En begravning är självklart jobbig att delta i men ett fint sätt att ta avsked!

Kram och ha en fin början på veckan!

Svar: Ja visst är det så men ändå ett fint sätt att ta farväl. Ledsamt var det men fint blev det för mamma. Det känns ändå ok nu, hon har det bra.Jag känner nu vad trött jag är det kommer efter känner jag.
Hoppas det är bra med dig.
Kram kram. ❤️😁
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Deciree

Visst är man glad om det blir en fin begravning...nu blev det jobbigt för mej eftersom det bara är 1 år sedan min egen pappa dog hastigt. Får verkligen beklaga till sorgen. Ta hand om dej. Kram från mej

Svar: Ja det känns ju bra men sorgen är ju jobbigt. Så tråkigt för dig med din pappa då, ja man saknar dom har ju alltid funnits. Stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Begravningar är alltid sorgliga men du har alla fina och ljusa minnen med dig vidare. Och vilken vacker begravning.
Fint med ön och sällskap och det skingrar tankarna en del.
Kram och tankar till dig.

Svar: Ja det är jobbigt men som du säger många fina minnen har jag med mamma. Härligt att ha barn och barnbarn, mysigt att vara tillsammans. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :