Om att bli oense om ett bygge.

 
Jag brukar ju inte vara så svår att ha och göra med...
Men i dag kom vi ihop oss lite...
Jag stod i köket och diskade, filosoferade och tittade på havet.
Jag såg en liten fågel flyga fram och tillbaka ute på altan.
Tittade lite mer och den flög fram och tillbaka med små pinnar i näbben.
Den kröp in i våran grill...
Ops, det kanske inte är så bra.
Jag gick ut och fick se att den höll på som bäst att bygga ett bo i grillen bredvid gasoltuben.
Det var en liten hög med pinnar bara och tur att det inte var några ägg. 
Men det var nog kanske meningen att det skulle bli det. 
Det var ingen bra plats så jag satte fast skynket som vi brukar ha över grillen.
Och flyttade den lite.
Jag fick inga snälla blickar av den lilla fågeln men tror det hade blivit lite varmt att bo där. 
 
Veckan har gått fort tycker jag.
Det går lite upp och ner.
Härligt att ha barn och barnbarn som vi träffar så ofta. 
 
 
I torsdags var jag ute och cyklade med fam Berg.
Det var en härlig cykeltur på 12 km Tovern runt.
Vi hade med fika,vädret var jättefint vi hade en skön dag.
 
 
När jag kom hem var jag ute och gick med Mathias Jenny och barnen. 
Anton och Stella cyklade och dom åkte i förväg och väntade på oss. 
Dom "chillade" lite medan dom väntade, ha ha. 
 
 
En tur förbi lekparken undrar om skepparen ser land...
 
 
Bengt var i stugan så jag kände mig lite ensam när jag kom hem.
Bettan kom till mig och det slutade med att jag följde med henne hem och sov över där.
Vi hade så mysigt där, skönt att sitta och prata.
Barnen blev glada att ha mormor över natt.
Jag åkte sen direkt till jobbet.
 
Åkte ut till ön på eftermiddagen.
 
 
Det har varit fint väder i helgen men det har blåst. 
Barn och barnbarn kom ut till oss i lördags.
Det var full aktivitet på ön.
Bettan städade deras hus till kommande övernattningar.
Son och måg lagade bryggan efter vinterns framfart.
Dom hjälpte oss också att sätta i hop ett par stolar. 
 
 
 
 
 
Det blev jättebra på vår fina nya brygga. 
Vi tog med oss barnbarnen ut på en tur med båten.
 
 
Lite pärlande kom dom på att dom skulle göra, det blev många fina saker. 
Efter en härlig dag på ön med umgänge mat och fika så åkte dom hem fram
 på eftermiddagen. 
 
 
I dag har jag städat lusthuset.
Det blev så fint så där kan vi sitta i sommar och fika. 
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas du får en bra början på nya veckan. 
 
Kram. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Så fint att du har de dina runt dig och jag förstår att deras stöd betyder mycket. Och att skingra tankarna och skratta betyder också mycket mitt i sorgen.
Förstår att ni har det fint på ön och det blir säkert en fin sommar för er där.
Varm kram

Svar: Ja det är skönt att ha dom nära nu. Vi har begravning i morgon och det blir nog jobbigt. Men som sagt alla går igenom det och det är naturligt men väldigt tråkigt så klart. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Mina tankar finns hos dig!

Kram

Svar: Tack ❤️❤️❤️
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Vilken härlig plats, er ö!
/P

Svar: Tack, ja paradiset på jorden för oss. Trevlig helg.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :