Morgonpromenad

 
En ledig dag som jag har förmånen att ha i dag börjar med en skön lång promenad.
Jag älskar att gå långa promenader det är bra för både kropp och knopp.
Nu är det ju så vackert ute så man njuter verkligen. 
 
 
Härligt att bo så nära havet både sommar och vinter.
 
 
 
 
 
 
Allt blommar och det är så härliga dofter ute.
 
 
Här jobbas det för fullt.
 
 
I eftermiddag ska jag åka ut med ett par före detta jobbarkompisar.
Vi ska gå lite och kika i affärer och så blir det nog en fika på "byn"
Det är så kul att ses.
 
Jag fick en fin blomma av en kär vän i måndags, sånt värmer. 
 
 
Härligt att ha så många vänner och ett stort nätverk. 
En fin man, syskon, barn och barnbarn. Många fina kompisar. Arbetskamrater och kunder när det händer tråkigheter
Jag tycker ändå att det är ok med mig, det är klart det kommer ibland och är jobbigt och ledsamt. 
Mycket framöver med begravning och så. 
Men man får tänka på att mamma hade det bra ända till slutet i sitt 97 åriga liv.
Hon har varit frisk och inte haft ont.
Vi har gjort mycket tillsammans och har många fina minnen ihop. 
Jag har gjort mycket med och för henne, det känns bra.
Men visst blir det en saknad.
 
Det här är det jobbiga delen av livet, ingen slipper undan.
Men man får också tänka på allt bra vi har. 
Familj, vänner och allt roligt vi kommer att göra. 
 
Nu blir det en tur med snabeldraken i detta huset.
Han måste ju få lite mat i dag, det finns nog en del att äta här.
 
Ha en skön dag.   Tjingeling. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Långpromenader i så tjusig omgivning är verkligen en Lisa för själen.
Jag förstår att du njuter av dem.

Jag är glad att du har starkt stöd runt omkring dig, det är guld värt när man förlorat någon man håller så kär!

Kram och ha en fin dag!

Svar: Ja det är så bra att ha alla när det händer saker. Visst är det skönt med promenader och tidiga dessutom.Kram 💖
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :