Resa till Gambia

 
Grått grått och åter grått.
Så har det varit nu ett tag.
Lite mysigt är det med mörker och regn tycker ju jag, men kanske inte varje dag.
Men här inne är det full fart i dag.
Jag har städat av lite, plockat fram kläder.
Resväskorna står klara att fyllas på.
Lite kaosartat känns det eftersom jag jobbat mycket.
Vacinationer klara malariatabletter med. 
Myggmedel solcremer och mediciner som ska med.... 
Hur många linnen, kortärmade, tjock tröja kanske...
Långbyxor, kortbyxor 1 par...2 par...
En kjol, kanske två...
Men i dag är jag ledig så vi ska nog få med oss det vi behöver.
( och inte behöver också kanske, ha ha)
 
Jag har stängt till på jobbet, städat, vattnat blommor och fixat klart.
Försökt att massera ryggar, händer och fötter så det ska klara sig en vecka.
 
 
Tomtarna har kommit fram också.
 
 
 
 
Nu ska jag åka och tvätta bilen, gå till apoteket och kanske ta en promenad i disvädret. 
Men nästa vecka har vi det varmt och skönt i Gambia.
Det här ska bli så spännande.
 
 
Vi åker ju med bästa sällskapet också.
Här har vi varit på ett av våra " planeringsmöten"
 
Jag hoppas att kunna visa lite bilder för dig på bloggen.
Den har krånglat lite men det löser sig nog.
Tjingeling från mig
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lisa

Vad skönt att få resa bort när det är så trist här hemma :) Vad fint du pyntat :)

Svar: Tack ja lite tomtar måste ju fram. Det ska bli skönt med lite värme det är väl ganska mycket värme där tror jag. Tur att det finns bad då. Ha en skön kväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Ha en härlig resa!
Det ska bli spännande att läsa vad du upplevt!

Kram

Svar: Tack. Kram och trevlig helg.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vad härligt med en tur till Gambia. Var där i början av 70-talet så mycket har nog hänt där sedan dess-
Stort tack för det fina paketet! Jag blev så glad!
Önskar er en riktigt fin resa på alla sätt- Ser fram emot att få läsa om era upplevelser.
Stor kram och trevlig resa.

Svar: Varsågod ett lite ljus i mörkret piggar alltid upp. Vilket härligt land, det blir fler gånger. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Kristina Wallin

Hej. Funderar på att resa till Gambia i Mars med Vingresor. Men drar mig lite för alla vacinationer... och ev malariatabletter! Vilka vacinationer tog ni? Funderar på att strunta i malariatabletter... Hur gjorde ni? Tips?
Hälsningar Kristina

Svar: Hej. Det var ett härligt land. Vi tog vaccination mot gula febern det är obligatorisk. Vi har tagit förut mot hepatit men det måste man ju ha och stelkramp. Vi åt malariatabletter en dag innan vi åkte och två dar efter vi kom hem. Men vi pratade med andra och det är väldigt olika hur dom gör. En del säger att man blir dålig av dom så det är nog upp till en själv.
Jag blev ju dålig sista dagen men det var nog maten. Det beror väl på vart man ska i landet också. Lycka till ett väldigt härligt land med mycket trevliga människor. Skulle va kul att höra hur det var om du skulle åka.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Kristina Wallin

Hej
Tack för svar och bra information. Kommer du ihåg namnet på malariatabletterna? Hör av mig om resan blir av
Mvh Kristina

Svar: Du får gärna maila mig om du vill. [email protected]
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :