Höstbilder och lite snickeri

 
Vi har varit på vår gård i Björnsholm. Mathias har snickrat lite.
Han är nämligen en riktig hejare på det.
Han satte dit lite fönsterfoder där det fattades.
Det är ju inget finsnickeri där ute bara det blir tätt.
Anton och Stella var med och hjälpte till.
Och fikade som naturligtvis är det viktigasta av allt.
 
 
 
 
Så gamla hus.
 
 
I det här huset bodde det en liten tant, Bengt kommer ihåg det sen han var liten.
Hon var så liten och kort, tur var väl det för det är så lågt till tak...
 
 
Tänk så många gånger hon lagade mat på den här spiseln.
Och så mycket vatten och ved dom fick bära förr.
 
På hemvägen stannade vi med blommor på graven hos mina älskade saknade föräldrar. 
Det blommar så vackert hos dom nu. 
 
 
När vi kom hem tog jag med både min stora kamera och mobilen.
Gick en långpromenad tog många bilder på alla fina höstfärger.
Gubben min skulle göra köttsoppa så jag höll mig från köket...
 
Håll till godo.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag kom hem var maten klar.
Jättegott var det.
Nu blir det en slapparkväll framför tvn.
Tror bestämt att jag ska läsa lite i min bok. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Så vackra höstbilder du fotade.
Hemgjord köttsoppa lät jättegott!

Kram och ha en fin Söndag!

Svar: Jag tycker ju så mycket om att gå ut och ta bilder nu. Gott med soppa på hösten med. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Lisa

Vilka fina höstbilder :) Skönt med en slapparkväll. Ska jag också ha ikväll tänkte jag.

Svar: Det låter som en bra idé, ha en skön kväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

Höstiga fina bilder o visst är det underbart vackert här är en fri dag i dag kram till er

Svar: Det är en fin tid nu på hösten. Skönt med en ledig dag. Kram 💖
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Så vackra höstbilder!Och visst är det skönt att ge sig ut när det är dessa fina höstdagar.
Roligt med ett besök på Björnsholm. Och visst är det en del att göra men ni får ta det i långsam takt.
Kram!

Svar: Jag älskar hösten och alla fina bilder man kan få. Vi får ta det lite lugnt i Björnsholm med alla hus. Tänkte sätta lite potatis där ute nästa år, kan ju va härligt att ta upp när man åker förbi på sommaren. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :