Stellas egen dag

 
En jättebra julklapp mina barnbarn får varje jul är en egen dag med mig.
Dom trivs och jag trivs.
Stella var först den här gången.
Hon kom i söndags lagom till lunch efter fotollsträningen.
Det blev farmors lasagne som var uppskattat för en hungrig fotbollstjej. 
 
Hon ville baka en tårta och så fick det bli då.
 
 
 
 
Hon garnerade den med strössel och kulor.
 
 
Vi bjöd farfar på fika och han tyckte den var god.
Hon var så noga med att Anton skulle få smaka så vi sparade lite. 
 
 
Hon chillade lite som sig bör på en egen dag.
 
 
En och annan glass blev det.
Farfar ser alltid till att det finns glass när dom ska komma. 
( tack farfar)
 
Jag följde med till simskolan och det var kul att se.
Frågade vad hon ville äta efter och det blev Corner.
Är det en egen dag så är det.
 
 
Gott med hamburgare och pommes.
 
Ica Maxi fick sig ett besök av oss.
Dom brukar alltid få en slant tillsammans med sin egen dag av mig.
Så den var ju med naturligtvis.
Hon köpte två mjukisdjur.
 
Hon sov över (det ingår i en egen dag här hos oss)
 
 
Så mysigt att ha dom här över natt även om hon ibland låg över mig eller hade fötterna på farfar.
Det gör ingenting att vakna "nästan" utanför sängen. 
Vi sover ifatt...
 
En härlig morgon hade vi med hemgjord risgrynsgröt till frukost.
Skjuts till skolan och jag hade även förmånen att få vara med en stund.
Så kul att se vad dom gör, det var matte på schemat. 
Vilka duktiga elever dom går ju bara i första klass.
Två lärare som var superbra och dom är noga med att alla barnen ska synas.
Det är så bra för barnen att få en bra start, är så glad för Stellas skull. 
 
 
Ja det var Stellas egen dag. 
En jättemysig sådan har vi haft. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Deciree

Oj vilken fantastisk dag ni hade hemmavid. ;-) Så skulle jag också göra om jag bodde närmare barnbarnen...men när det är 22 mil går det inte ha vardagsmys. Förstår att hon gillade denna dagen. Kram till er

Svar: Ja det är så lyxigt att bo så nära, det är ju då man kan göra så. Det är uppskattat vill jag lova, av alla inblandade. På söndag är det Antons tur. Kram och trevlig helg
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :