Ett nytt projekt.

 
 
Semestern börjar ta slut för oss nu.
Jag har en ledig dag och börjar i morgon igen.
Det blir skönt att komma in i vardagen igen men det har varit härligt med ledighet också.
Vi var till Söderköping och åt glass i lördags.
Så stora glassar, som en hel middag.
 
 
 
 
Här är glassgänget, det var inte lätt att välja men jag tror alla blev nöjda 
(och mätta)
 
Vi åkte sedan till norrköping och handlade lite.
Köpte mig en ny matberedare och blev så nöjd.
 
 
 
 
Och på tal om nöjd, jag är så nöjd med min nya telefon det blir så bra bilder.
 
 
Vi stannade i bullerbyn och tog upp lite potatis.
Dom är så fina och man känner sig så rik att odla sitt eget.
Mysigt att ta upp en liten hink när man åker förbi.
 
 
 
 
Jag bakade bullar i går på morgonen Bettan gjorde kladdkaka.
Vi sa åt några styckan att komma ut på fika till eftermiddagen.
Så mysigt, det hade regnat lite men blev fint väder sedan.
 
 
När vi satt på altan och fikade såg Bettan att det kröp myror lite oroväckande många vid dom stora fönstren.
Och det var myror inne också.
Vi tittade närmare och det blev att ta bort en del av inredningen så att säga.
Det var myror och fukt som hade förstört ganska mycket.
 
 
 
 
Så det blev ett fika kalas som heter duga...
Underhållning för våra gäster.
Bengt känner en snickare så han ringde honom och han kommer och tittar på det nästa vecka.
 
Så nu har vi ett luftigt kök så att säga....
Matoset försvinner och inte blir det för varmt...
Problem är till för att lösas, eller hur.
 
Och löser det gör vi ju men det blir ju ett nytt (ofrivilligt) projekt.
Jag önskar alla mina bloggläsare en härlig början på nya veckan.
Ta hand om dig och varandra. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

men va mysigt o gud vilken glass, nästan för mkt he he kul att ni är samlade o fikar ..må gott o hälsa kram

Svar: Ja dom var stora. Men så mysigt vi hade. Kram på er ♥️
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :