Plötsligt händer det

 
 
Första egenodlade tomaten i mitt 63 åriga liv, de ni.
Det blir många fler hoppas jag det är många små gröna som bara sitter och väntar på att växa och bli röda.
Jag har aldrig varit det minsta intresserad av att odla och sätta något förut.
Men jag längtar efter när jag får upp mitt växthus det ska bli så kul.
Vi ska sätta upp det nu i höst och till våren ska jag plantera och pyssla. 
 
I dag har det regnat.
Det är nog inte så mycket som har kommit men det har regnat till och från hela dagen. 
Jag tog på mig regnkappan och gick en runda det är ju så skönt ute även om det regnar. 
Vatten är bra både på utsidan och insidan. 
 
När det blev ett litet uppehåll gick jag ut med min kamera.
 
 
 
 
 
Jag ska medela att mina tår som hamnade utanför dörren i går när jag stängde är bättre i dag.
( läs förra inlägget)
Jag har inte (konstigt nog) ont alls som tur är.
 
Min semester är slut nu och vi har haft det jätteskönt.
Gjort lite av varje precis som man ska.
Varit ute med husvagnen ett par gånger.
Vi har badat, solat och även städat i ett föråd och kört en hel del till soptippen.
En del dagar har vi bara slappat och inte gjort en knop.
Vi har gjort färdigt där mitt växthus ska bo här på ön. 
Varit med barn och barnbarn det är så mysigt att träffa dom. 
Vädret har varit lite hit och dit, aldeles lagom.
Så allt är till belåtenhet.
 
Jag börjar nästa vecka med en ledig måndag sedan har jag tre dagar på boendet.
Mitt eget börjar i mitten av augusti.
 
Det blir kul att komma tillbaka till jobbet och träffa jobbarkompisar.
Och även de boende som jag tror har saknat mig.
 
Vi bor kvar på ön och åker emellan till jobbet. 
Bettan, Mattias och tjejerna bor kvar här, dom har semester kvar.
Så maten är klar när vi kommer hem från jobbet, det är lyxigt.
 
 
Nu först tar vi helgen som ger oss lite nya upptåg.
Trevlig helg på er alla mina bloggläsare. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :