Snåla hyresgäster

 
Jag har jobbat första dagen efter semestern i dag.
Det har gått bra och man kommer snart in i jobbet. 
Bettan håller på att förbereda dom ska ha några kompisar hos sig här ute på torsdag.
Vi har ätit och kopplar nu av.
Känns som semester när vi bor här ute.
Vi bor kvar så länge det går.
 
 
Jag har tjuvhandlat lite till mitt växthus också.
Såna stickor som jag ska skriva på det jag sätter.
Och en tumstock som kan va bra att ha om jag ska mäta nåt...
En egen med namn på, bara min. 
 
 
Men vi har fått otrevliga hyresgäster också. 
 
 
Myror som förstört och ätit upp.
 
 
Så tråkigt, vi såg några myror och det blev mer o mer.
Vi började riva bort trät under dom stora fönstren.
 
 
 
 
Massor med myror och myrägg.
Bettan och Mattias rev och dammsög.
Miljoner myror överallt.
Fy och usch.
Tänk att få hyresgäster som varken betalar hyra eller frågat om lov.
Såna vill vi inte ha med att göra.
 
Anticimex kommer på torsdag och snickaren nästa vecka.
Så tråkigt och antagligen dyrt blir det i slutändan. 
Men problem är ju till för att lösas brukar jag säga.
Och löser sig gör det.
 
 
Jag var ute och tog en fin bild på en fjäril i går.
Den var inte så färggrann men fin ändå. 
Jag far omkring med min kamera och fotar allt som kommer i min väg. 
 
I bland blir bilderna bra och ibland inte, så är det ju. 
 
Ha en skön tisdagskväll. 
 
 
 

Kommentera inlägget här :