Altanbygge och en säker båtupptagning

 
 
 
Vi håller fortfarande på att ha semester.
Och jag vill meddela att det går väldigt bra.
Lugnt och skönt, ingen stress.
I dag har Roger och Maud varit hos oss så vi har fikat, grillat och haft en mysig eftermiddag.
Vi träffas väldigt sällan tyvärr men när vi gör det kan vi liksom bara fortsätta där vi slutatde sist.
 
 
 Bygget har fortsatt och har blivit klart i helgen.
En fin altan blev resultatet.
 
 
Jättesnyggt.
 
 
Dom har jobbat grabbarna.
God mat har vi fått som Bettan fixat det mesta av.
Jag har servat byggarna med kallt vatten, fika och glada tillrop ! 
 
 
Fanny och Leia åkte ring efter båten.
Det gick ju inte så fort men dom tyckte det var kul. 
 
 
I lördags kväll efter maten åkte dom ut med min lilla roddbåt.
De packade med sig lite godis, läsk, en filt och rodde till ett berg här intill.
Solnedgången skulle dom titta på, så mysigt. 
 
 
Vi har också en sjukling här på ön.
En skrattmås som hade på något sätt gjort sig illa i benet/foten.
Han haltar och har svårt att gå.
Ligger på stenen nere vid stranden och är ute och simmar lite ibland.
Kör nog lite rehabträning tror jag.
 
 
Vi ringde till dom som har hand om skadade fåglar.
Han sa att dom ofta skadar sina ben och det brukar läka.
Så vi fortsätter med lite hemtjänst.
Jag går ner med lite bröd och kollar till den.
Han simmar ett varv i bland så jag tror han repar sig.
Tjejerna döpte han till Ludvig så det är nog en kille då.
 
 
Kanske lite tidigt att ta upp båten va ??
Det är något som gått sönder så vi ska åka in med den till stan i morgon till båtdoktorn.
Problem är ju till för att lösas, den är snart i havet igen. 
Tack Maria och Christer för hjälpen.
 
 
 Dom hjälpte oss med sin bil.
Vi brukar ju låna firmabilen annars men den är ju i stan.
Bengt tyckte nog att han skulle ta vår volvo.
Han sa "det går nog"....nog, nej tack.
Jag hade kunnat bli av med både båt, bil och gubbe...
 
 
 
 
 Nu är det natti natti i stugan.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :