Den bästa dagen på hela året.

 
 
I dag är det en härlig dag.
Jag älskar mina jobb men när man får semester så känns det bara så bra.
 
 
Jag säger inget mer...bara känslan.
 
 
Jag åkte från ön i morse i min lilla roddbåt.
Bengt har redan börjat sin semester så han låg kvar i sängen när jag gick.
 
 
 
 
När jag slutat i dag så möttes vi upp i björnsholm (bullerbyn)
Vi tittade till potatisen och dom växer och frodas.
Så fina, vi rensade lite omkring dom.
 
 
Färskpotatis som är så gott.
 
 
Men det var nån mer som ville ha dom...
 
 
På en av raderna så är det någon eller något som ätit på blasten.
Vi såg ett par bruna sniglar.
Antagligen mördarsniglar.
Är det någon här som vet nåt knep för att bli av med dom tar vi gärna emot det.
 
 
Men mina tomater kommer så fint.
Dom trivs här hos oss på ön. 
 
 
Jag fick två gurkplantor av en kompis i går.
Hon hade sett mina trötta på bloggen och då fick jag av henne.
Så snällt, dom ska vi sätta ner i en pallkrage i morgon. 
 
 
 
 
Tänk den här utsikten tröttnar jag då aldrig på.
 
 
 
 
Vi hörs
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :