Ut med det gamla in med det nya

 
 
Här har vi det varmt och jag vet inte om jag ska säga skönt.
För som du vet gillar jag inte värme så värst.
Vi har satt in ac här i stugan och 20 meter till vattnet så jag klagar inte.
Nyss tagit ett bad och har semester, kan ju inte vara bättre.
 
I går var vi till stan hela dagen.
Hade en massa ärenden som skulle uträttas.
Vi började med en god lunch på stan.
Jättegod sallad. 
 
 
Jag var och hälsade på Mathias och barnen innan vi åkte ut.
Dom har så fint i sitt växthus, det växer så det knakar.
 
 
Tomater, gurkor och sallad.
 
 
Potatisen växer också.
 
 
Jordgubbar och smutron.
 
 
Mathias han är en byggare bob.
Han bygger alltid något och det blir så fint.
Väldigt noga och allt han gör blir så bra.
Här ska det bli en trappa så småningom.
 
Vi har tagit upp lite av våra potatis, kunde inte låta bli.
Nyfiken i en strut...
 
 
Det blev ett kok och så gott med egenodlad potatis.
Men den ska nog växa till sig lite.
 
 
I dag har vi burit och kört virke hit och dit.
Den gamla altanen körde vi till tippen.
 
 
 
 
Och det nya virket ut till ön.
 
 
 
 
Nytt och frächt.
Det blir lite bygge nu till helgen igen.
 
Bettan, Mattias Fanny och Leia kommer i morgon.
Tjejerna brukar vara ute och ro med min lilla roddbåt.
Sist rodde dom till ett berg och tittade på utsikten.
 
 
Och jag är ute här på ön och fotograferar.
Mycket och länge.
 
 
 
 
Det här är en av mina älsklingsbilder.
 
Ha en bra dag. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Så fint du/ni har det på ön. Och väldigt skönt med ac.
Härliga bilder och jag önskar er lycka till med jobb som ska göras och att ni hinner vila mellan varven-
Kram

Svar: Vi har det så bra och tar det lugnt också. I dag har vi inte gjort många knop gubben o jag. Bettan med fam har kommit så vi har grillat och haft det mysigt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Anonym

Mys mys verkligen o synd vi inte fick sett ön ..då vi var där blir nog super fint när det är klart :) njut kram från oss hälsa

Evas blogg

Svar: Ja det blir bra, ska byggas i dag också. Det kommer fler bilder på bloggen sedan. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :