Kulturvandring en pingstafton

 
 
 
I går var vi ute och gick på Loftaleden.
Det blev 6 km och en massa steg.
Vädret var perfekt och leden är så fin.
 
 
Blommor finns det ju överallt nu så en massa bilder blir det.
 
 
Vi träffade ett gäng nyfikna kor på vår vandring.
 
 
Dom hängde på oss och gick bredvid staketet.
 
 
När man gått långt så blir man ju både törstig och hungrig.
Vi hade med var sin öl och tunnbrödsrulle.
Det smakar så gott ute i naturen.
 
 
Vi tittade på hällristningar och Utrikestenen.
 
 
Hällristningarna var väldigt svåra att se.
 
 
Men det står lite om den här.
 
 
Håkan är på väg.
 
 
Genom skog, stock och sten.
En härlig terräng har vi gått i.
 
 
Och så lilla jag...
 
 
Jag älskar skogen så rofyllt och lugnt det är. 
 
 
På kvällen kom Lisbeth och Håkan ut till oss så vi grillade och tog ett glas vin 
(eller två)
 
Så i dag är man lite avslagen och trött.
Men i morgon är det jobb igen som väntar.
Jag ska jobba på Vapengränd ett par dagar.
Och på simhallen har jag lite kunder.
Vi ska också få ett besök i veckan.
Det får du höra om nästa gång.
 
Jag får väl gratta alla mammor i dag på mors dag.
Mina älskade barn har ringt till mig och vi ses en annan dag.
 
Jag var på kyrkogården i fredags hos min mamma och satte en bukett liljekonvaljer där.
Min älskade och saknade mamma.
 
Tjingeling från mig. 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Vilken trevlig vandringsled och extra fint att komma ut i naturen nu när det är så vackert grönt. Och visst smakar det extra gott matsäck.
Önskar dig en fin vecka.
Kram

Svar: Ja det är jättefint på den leden. Vi får se om vi går nån annan del av den i helgen. Jag hörde nåt om att vi skulle ta ut nån liten grävmaskin i helgen. Vi ska köpa ett nytt växthus det andra gav sig ju iväg i stormen. Här finns det maskiner till allt. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Deciree

Men det var väl en härlig vandring:)Härligt att få vara i naturen och sen att ni hade med er tunnbrödrullar var väl en toppenide.:) Ha det fortsatt fint

Svar: Ja det var jättemysigt och fint väder med god matsäck. Ha det bra. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Vilken härlig långtur och härligt väder också.
/P

Svar: Ja jättehärligt skönt med naturen. Ha det bra.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :