Om att byta bana.

 
 
Jag har fått lite nytt i min skrivhörna.
Och inte vad som helst.
En jättefin sekretär som Mathias har gjort.
Han är en möbelsnickare som sadlade om till maskinuthyrare. 
Så kan det gå, men fina möbler gjorde han när han gick där.
 
 
Så fint, vilket hantverk.
Kolla bara på lådorna.
Den är av valnöt och inlägg av valnötsrot.
 
 
Så nu har jag lite nytt i min skrivhörna och ingen är nöjdare än jag.
Vilken lyx att få låna den.
 
Mina tomtar har fått komma upp från förådet i dag också.
 
 
Dom fick ingen mossa i år stackarna.
Men dom är nöjda ändå tror jag.
 
 
 
Det är inget coronaavstånd där inte, dom har det som vanligt.
Men det finns nog ingen corona i tomtelandet.
 
 
Det blev en riktigt lång promenad i dag på eftermiddagen.
Solen sken och marken var så där krispig och lite frusen.
 
 
 
 
 
 
Det ser inte ut som något badväder om man inte är vinterbadare då.
Jag såg några som badade här en dag när jag var ute och gick, hu vad kallt.
 
 
När jag var ute och gick så fick jag en beställning på en sak från forever.
Så jag gick till jobbet och hämtade det.
Där utanför har dom gjort adventsfint. 
 
Jag har gjort en tenta i dag till kursen jag går, kost och näringsrådgivare.
Två timmar hade vi på oss och kunde göra den nu i fyra dagar.
Bra att kunna välja tid själv.
Så i dag var det dax för mig då.
Hur det gick, ja det återstår att se.
Det är mycket att lära in och mycket som ska fastna också.
 
Trevlig helg. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :