Om att pausa

 
 
Det går ju att samla på olika saker här i världen.
Man kan samla på frimärken, äggkoppar, gamla pengar, porslin ja allt som går att samla på egentligen.
Min gubbe han samlar på traktorer han. 
Han har bara två men jag tror säker det kommer fler till samlingen.
I går var vi i Strängnäs och köpte en.
Om jag ska vara ärlig så tycker väl inte jag att den var så fin men det är den säkert för en som sparar på dom.
 
 
Ett renoveringsobjekt är det så han har inga fritidsproblem då.
 
I dag har vi gått en riktigt lång promenad.
Det var så skönt, blåste lite men solen var framme.
 
 
Vi har satt upp en ljusslinga på balkongräcket och tagit fram stjärnor som jag satt upp i fönstren.
Jag brukar vara väldigt noga med att aldrig sätta upp de och tända förrän just den 1 advent.
Men i år finns det inte mycket som är normalt så varför ska jag vara normal...
Det är mörkt, trist och allmänt konstigt.
Så lite ljus här det lyser upp tillvaron.
 
 
 
Jag har bokat av mina kunder året ut.
Det är tråkigt men nödvändigt.
Vi hoppas och tror att det kommer bättre tider.
 
Det kanske är så att vi får trycka på paus den här julen.
Hoppa över den bara.
Det är bara att vänta och se.
Hålla avstånd och tvätta händerna.
 
 
Men vi ska inte klaga.
Har man mat för dagen och tak över huvudet går det ju ingen nöd på oss.
Och det har vi ju här.
 
Jag jobbar tre dagar den här veckan på kommunen.
Det känns att vi gör mycket för de boende.
Det blir ensamt för många.
Och det är ju vårt jobb att pigga upp dom.
Jag gör så gott jag kan. 
Lite massage på händer och fötter.
En varm vetekudde på nacken och en skön filt om benen.
Lite småprat inne i mitt mysig rum.
En del vill sitta tysta och bara njuta av massagen.
och då får det vara så.
 
 
Ha nu en skön söndagskväll och en bra början på nya veckan.
Ta hand dig och varann.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Vilken fin traktor.Jag älskar gamla traktorer. Då har maken lite att greja med nu i dessa tider när umgänge är ett bortglömt ord. Min dotter skrattade åt mig idag när jag skickade en bild till henne att jag tänt mina adventsstjärnor. Jag säger som du, inget annat är ju normalt. Tur att man kan vara ute i naturen, för där är jag ofta och gärna.
Önskar dig en finfin onsdag!

Kram

Svar: Ja han har lite att pyssla med nu. Visst är det fint nu med lite ljus i mörkret, det behöver vi. Och jag vet inte hur vi skulle klara oss om vi inte kunde vara ute. Ha det bra och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Visst kan man samla på olika saker. Så varför inte en gammal traktor. Och en utmaning och ett intresse förstås att få den i ordning.
Nej, i år är inget som vanligt men som du skriver så har vi det ändå bra om vi ser oss i ett större världsligt perspektiv.
Så fint för de boende att de kan komma itll dig och bli ompysslade. Betyder ju så mycket och än mer när tiderna nu är som de är.
Tankar och en varm kram

Svar: Han är ju lite av en trottoarbonde är ju uppväxt på en gård, så intresse för traktorer har han. Visst är det bra att vi kan vara ute och gå i naturen. I morgon ska jag göra en tenta hemma till kursen vi går. Det blir spännande att se hur det går.
Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :