Varför stressa

 
Snart slut på september och värmen är fortfarande kvar.
 
 
Fina färger är det så kameran får jobba när jag är ute.
För ute vill jag vara så mycket som möjligt.
Jag försöker gå en promenad om dagen.
Det är ju inte alltid det funkar men jag jobbar på det.
Det är ju viktigt att röra på sig.
Kosten har ju en väldigt stor betydelse också.
Det är mycket i vår kropp som ska tillgodoses.
Många näringsämnen och vitaminer och kroppen strävar ju efter balans.
 
 
De här har ju inte jag ätit på då, utan det är nog nån annan som gjort det.
Man får hoppas att det är någon som tålde dom...
 
 
 
 
 
 
Ja det blir en del bilder som du ser.
Det är inte alltid det går så fort på mina promenader.
Men varför ska det göra det, varför stressa.
Min pappa sa alltid : när dom andra är på julafton så är jag också där. 
Och visst är det så.
Han var så klok min pappa.
 
I dag har jag jobbat på vapengränd med massage/socialt till de boende.
Började morgonen med att ge massage på sängen.
Inte kaffe på sängen...
Det är början på en bra dag att få lite fotmassage innan man stiger upp.
Önskar att alla kunde få ha det så bra.
Jag gör så gott jag kan med "mina" boende.
 
Gör dom sällskap vid måltider och går ut och går en sväng om det är fint vädet.
Ger mycket social tid till de boende, det behövs nu om något.
Vi har väl aldrig varit ute så mycket som vi varit i år på grund av corona.
Eller tack vare, beror på hur man ser det.
Vi har inga förkylningar, inte några snuvor som det alltid brukar vara när det är många som bor på samma ställe.
Nu är ju alla hemma om dom känner det minsta ont i halsen.
Vi får hoppas det blir en vana att inte gå och jobba om man är sjuk.
 
Det har varit mycket under året.
Jag har tagit ett par semesterdagar det behöver jag nu. 
 
Ta hand om dig jag ska ta hand om mig.
Natti Natti.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :