Knoppar och blommor

 
 
Så vackert det är ute nu.
Jag är ute mycket och går ser på allt fint och tar in den friska luften.
 
 
Vitsippor finns det överallt.
Jag plockade in en bukett till en dam på jobbet i går.
Det var så uppskattat, tänk vad lite för mig och så mycket för henne...
 
 
Maskrosorna växer också, det går ju att äta dom.
Jag har aldrig provat men det ska jag nog göra.
 
 
Magnolian börjar komma också.
 
 
Träffade en söt katt på min promenad i dag.
 
 
Körsbärsblommor.
 
 
 
 
Min dagliga skogspromenad.
Jag är beroende av skog och hav.
 
 
 
 
En påsklilja tittar ut...
 
 
Vi har varit lediga båda två i dag.
På eftermiddagen var vi ute och köpte lite jord och annat till vår odling på ön.
Sedan tog vi lite fika på stan i solen.
 
 
Vi var ute och åkte en kväll och ett rådjur kikade på oss.
 
 
Motorcykeln har varit på besiktning i dag (inte ensam då, gubben min var ju med)
Det gick bra inga fel på den.
 
 
I morgon är jag ledig och ska nog åka ut till ön om det blir bra väder.
Vi tänkte vara där i helgen som kommer men det är så kallt än, inget skönt.
Det blir bättre när värmen kommer.
 
 
Vi har ätit soppa i kväll, jag älskar soppa.
Blomkål, broccoli, morötter, en potatis lite riven selleri koka ihop med en grönsaksbuljontärning.
Salt, peppar lite gurkmeja.
En skvätt grädde och kör ett varv med stavmixer när det är kokt.
Så gott med en ostknäcke till, mums. 
 
 
Nu är det soffhäng här.
Ha en skön kväll. 
 

Kommentera inlägget här :