Nu är det klart.

 
 
Nu har är jag färdig med utbildningen till kost och näringsrådgivare.
Härligt när diplomet kommer och allt är klart och godkänt.
 
Vilken bra utbildning jag har gått i Linköping.
Berqvist har väldigt gedigna utbildningar och så duktiga lärare.
 
Det här med utbildningar och kurser började nog efter jag läst till undersköterska 2001.
Direkt efter den hoppade jag på en utbildning till friskvårdsterapeut.
Så kul den kursen var och mitt intresse för friskvård kom nog med den. 
 
 
Det blev en utbildning till friskvårdsmassör året efter, 2003 var jag klar.
Köpte bänk tänkte starta eget (jag gör ju inte saker sedan utan helst i går, ni som känner mig vet...)
Det blev inget eget företag då men jag har uppdaterat mig hela tiden.
Jag har gått kurs om fibromassage, koppning och en helgkurs om triggerpunkter.
Och den senaste nu om kosten.
Ja, jag säger senaste för det kanske inte är den sista jag går.
Det är så kul att gå kurser och utbildningar, lära sig saker och träffa nya människor.
Jag kommer att fortsätta så länge jag kan och tycker det är kul.
Och kunskap är ju inte alls tungt att bära. 
 
 
Det blev inget eget företag då men 2011 startade jag upp wellcare jag har haft det i 10 år nu i höst.
Tiden går fort.
 
Jag är absolut inte ute efter diplom och titlar men det är så kul att jag har fixat det här.
Och så kul att gå tillsammans med dottern.
Vi bodde på hotell en gång i månaden när vi hade kurshelg, och det kan man ju stå ut med.
Vi har hjälpt varann en hel del också.
Så nu är det bara att förmedla det på bästa sätt.
 
Jag har tagit hem en ny flytande tvål som doftar helt underbart.
Du får höra av dig om du vill köpa någon, de går åt som smör i solsken. 
Passar lika bra till handtvål som i duschen till hela kroppen.
 
 
Och så mina vetekuddar då som också är en storfavorit.
Härligt med lite värme på nacken eller där man känner sig öm och stel.
Heat Lotion är en riktig storfavorit med.
Tänk dig efter en dag med trädgårdsarbete, musklerna värker och ryggen känns stel.
Smörj med Heat, lägg på den varma sköna vetekudden och kryp ner under filten.
Jag tror både du och jag kan känna den känslan...
Hör av dig för leverans. 
 
 
Jag har avslutningsvis ett boktips till dig så här på fredagseftermiddagen.
Alla tycker ju olika (som tur är)
Jag tycker om att läsa faktaböcker.
Läser mycket om corona, vaccination och sånt nu men det är en annan sak.
 
 
Det här ligger ju i tiden nu om något.
Väldigt intressant men ändå skrämmande vad det kan hända mycket.
Och det lär ju inte bli bättre med den här pandemin och "coronskit" som jag säger.
 
 
Det kommer att visa sig på många sätt tyvärr.
Vi behöver träffa folk på riktig men det är ju inte så lätt nu...
 
Men nu är det fredag och vet du vad vi ska göra...
Rätt gissat, vi ska fira en kost och näringsrådgivare i fam.
Jag ska fixa köttfärssoppa och ett glas rött eller två tar vi också. 
 
Med det vill jag önska alla en riktigt go helg.
Ta hand om dig och om varann. 
 
Håll avstånd och tvätta händerna. 
 
TJINGELING. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Stort Grattis! Hoppas maten och glaset med rött smakade bra och att du blev firade ordentligt.
Tusen tack för hjälpen med vetekudden. Den värmde gott. Tack även för tidningen :-)

Kram

Svar: Tack ja det blev bra. Tack själv, härligt med värme. Ha en skön och fin lördag. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :