Om att börja med något nytt

 
 
Vi har provat en ny hobby i dag.
Och det har vi pratat om länge så nu blev det av.
Golf är det vi ska ägna oss åt nu på ledig tid.
 
 
Vi har varit och provat lite i dag och det gick faktiskt jättebra.
Jag träffade bollen varje gång.
Sedan gäller det väl inte bara att träffa den utan den ska komma rätt också.
Och allt är ju en övning, ju mer man övar ju bättre går det.
Och den ska ju komma långt också...
 
 
Om två veckor ska vi börja en kurs.
Det blir grönt kort och 10 timmar lektion. 
Så spännande med lite nytt.
Jag tror det är riktigt bra för mig som är lite snabb av mig.
Som alltid har hundra saker på gång.
När man spelar golf är det ju bara att koncentrera sig på det man gör och vara där. 
Vilken bra motion och utedagar det som jag gillar.
 
 
Vi brukar åka ut lite på söndagseftermiddan och det gjorde vi i dag också.
Kameran var med så klart.
 
 
Vi hittade lite fint att fota.
 
 
Havet det kan man aldrig få nog av. 
 
 
Härliga speglingar i vattnet. 
 
 
Hemgjord pizza fick det bli i dag till middag och det var så gott.
 
 
Jag önskar dig en skön söndagskväll och en bra början på nya veckan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Grattis till din nya fritidssyssla. Ett av mina barn golfar och det tycker han är mycket trevligt.
Vilka fina foton. Du är alltid redo med kameran. Hungrig som jag är nu på småtimmarna så tog jag en bit av din pizza. Någon timme till sedan ska jag hem och värma min fina kudde.

Kram

Svar: Härligt, bjuder dig gärna. Ja golf var riktigt kul så hoppas det blir bra när vi har gått kursen. En härligt fritidsaktivitet. Bengts svåger spelar och hans syster har gått kursen ( de som vi brukar träffa åka husvagn ) så det kan ju va kul att spela tillsammans. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :