Om att sätta frö och skola om.

 
 
Här kommer en fin bild från gränsö där vi gick förra helgen.
Det blir ju fler och längre promenader i helgen när vi är lediga.
Vi gick genom skogen över stock och sten på gränsöleden.
Det finns så mycket fint att se på nära håll.
 
 
Blåsigt var det men härligt ändå.
 
 
Jag har varit ledig i dag det var skönt.
Planerar ju en massa saker jag ska göra när jag är ledig.
Först tyckte jag inte att jag hade tid att gå ut men jag diskuterade med mig själv och kom fram till att det är ju viktigt och skönt att röra på sig...
Både för kropp och knopp.
Så en lång stavgångspromenad fick bli början på dagen.
 
Sedan har jag varit ute och fart, gjort en massa ärenden och annat.
Mina tomatplantor behövde lite större krukor och ny jord så det har jag gjort i dag.
 
Krukor och jord i hela köket typ men det blev bra till sist. 
 
 
 
 
Jag har sått frö också jungelgurka, är det någon som gjort det ?
En liten randig sak kul med lite nytt. 
 
 
Tycker det ser spännande ut satte några vanliga också. 
Vi får väl se vad det blir av det.
 
På måndag kommer mitt växthus hem det blir kul.
Vi tar ut det till ön när vädret tillåter.
 
Jag har ju plötsligt blivit intresserad av att odla.
Köper böcker, läser och lyssnar på poddar om odling.
Följer Sara Bäckmo på youtube.
Det jag gör det gör jag till 110%
 
Hoppas nu att vi får lite goda och nyttiga grönsaker i mitt växthus.
 
På tal om gott och nyttigt.
Jag äter ju mat på Vapengränd när jag jobbar.
Äter alltid tillsammans med någon av de boende.
 
 
Så här god mat fick vi i går.
Raggmunk, man kan ju ha det sämre va...
Mums vad gott det var.
 
 
 
Ha nu en riktigt trevlig helg och ta hand om dig och varann. 
 
Kram Kram 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

Ja så sant som det är skrivit!! låter skönt o så fint på ön :) kul att du sätter fröer o ser sen hur det går ..kram på er

Svar: Ja vi hoppas det kommer att växa. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Marianne

Åh ett växthus står högt på min önskelista men har inte plats för nåt tyvärr.
Mina frösådda plantor står och tjurar på utealtanen, men de gillar inte kylan där på nätterna. Har inte plats för dom inne.
Så kommer inte värmen snart blir det att köpa nytt.

Ha de bra /kram

Svar: Ja det är ett dilemma med platsen, förra året hade jag hela vardagsrummet fullt med tomat och gurkplantor. Och det är ingen värme heller, hoppas det kommer. Nu vill vi snart ha vår. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :