Sjösättning i storm

 
Här har det varit blåsigt och kallt.
Det var en tant på jobbet som sa en gång till mig.
"Nordan är kall vilket håll den än kommer ifrån..." 
Och det stämmer faktiskt. 
 
Jag har ju fyllt mina år i år också. 
Gubben min kom hem med fina rosor till mig.
Jag älskar ju blommor.
 
 
Jag såg en fin himmel från sovrummet en morgon så kameran åkte fram då. 
 
 
Vi har sjösatt i storm också det gick bra och båten kom i sjön.
 
Det var väl ingen som inte trodde att den skulle komma i, snarare att den skulle ge sig i väg så vi fick hämta den på gotland typ...
 
 
Men allt gick bra och fika fick bli på bryggan.
Vi kunde inte åka ut till ön i den stormen.
 
 
Det var skönt där kom inte åt att blåsa så mycket.
 
 
Kusinerna tyckte det var kul att ses.
Det var länge sedan de träffade varann.
Tråkiga tider nu när vi inte kan umgås som vanligt.
Men härligt att bo så nära ändå.
 
 
När vi hade gjort allt klart och fikat färdigt så började det hagla.
Det låg ju inte kvar som tur är. 
 
 
På lördagskvällen bakade jag bullar.
För nybakade bullar är ju alltid gott när man är ute på havet tänkte jag.
Jag fryser dom alltid nästan direkt för dom blir godare då.
 
Allt var frid och fröjd så långt...
Det var bara det att när vi fikade men tunnbrödsrullar, kakor, kex och annat så...
Var är bullarna, hmmm...
Hemma i frysen så klart.
Men men, då har vi dom kvar till nästa gång vi ses.
 
 
Jag har fyllt på mitt lager med vetekuddar.
Det är många som köper de av mig.
Man värmer den i mikron ett par minuter lägger den på nacken,det värmer så gott på ömma muskler.
Jag har flera på jobbet som jag värmer och lägger i en handduk.
Handuken blir så varm och skön passar bra för en gammal rygg.
Eller någons fötter som är kalla som is. 
Och sedan lite Heat Lotion på så mår man bra.
 
 
Jag har tagit hem dessa tidningar på företaget.
Tänkte dela ut till mina kunder och vänner.
Jättebra är den, mycket tips och matnyttigt.
 
Så vill du ha en, hojta till bara.
 
 
En jobbardag kvar den här veckan. 
Tiden går fort.
 
Hoppas på fint väder till helgen så vi kan åka till ön men det får nog vänta kanske.
Växthuset ska komma till veckan också, spännande.
 
Jag har börjat odla lite smått här hemma nu.
Det blir kul och vi hoppas på bra skörd.
 
Ha det bra. 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :