Skogen, stavarna solen och jag.

 
 
Godmorgon alla mina bloggläsare.
För ni är många det ser jag.
Jättekul ju att ni läser om mig och mitt.
Jag älskar ju att skriva och att ta bilder så i dag får ni hålla till godo med mobilbilder.
Och det är väl inte fy skam det heller.
 
 
Jag har en ledig dag som började tidigt med en timmas stavgångspromenad.
Så skönt att börja dagen med.
Jag besiktade ju bilen och mig i förra veckan.
Jag fick en tvåa typ...
Ombesiktning då...
Jag har haft ont i mina höfter länge.
10 år som egen företagare till hösten.
Har masserat så många.
Stått vid massebängen länge och lite snett kanske.
I början hade jag inte någon höj och sänkbar bänk heller.
Jobbat i älderomsorgen i 30 år.
Ja det måste väl kännas.
(och en parentes, jag är ju inte 22 längre... hmm...)
 
Så lite gummibandsträning, lite strech och yogaövningar på morron innan jag går upp.
Och långa promenader med stavarna, det gör susen.
 
 
Ingen D-vitamin fylls på i dag tyvärr.
Skuggan är längre än jag.
Solen står för lågt.
 
 
Men man får SÅ mycket annat när man är ute och rör sig.
När jag går själv så lyssnar jag alltid på poddar.
Finns så mycket intressant att lära sig.
Jag lyssnar om hälsa, kosten, vaccinationer, covid 19 mm.
 
 
Mycket snö är det inte kvar här.
7 grader varmt i dag på morron och mer blir det säkert.
Och en härlig sol. 
 
 
Knopparna börjar komma på träden.
 
 
 
 
När jag kom hem blev det en god frukost med mycket färg som jag pratar om.
Naturell yughurt men en massa gott på.
Pumpafrö, linfrö, banan, blåbär, hallon, jordgubbar, valnötter, cachewnötter och en passionsfrukt på toppen. 
Mums, så nu är jag mätt och glad.
Ska ta tag i dagen nu med allt vad den har att bjuda på.
Nya dag nya möjligheter.
 
 
Ta han om dig och ha en riktigt trevlig helg. 
Ät bra mat, gå ut och rör på dig.
Försök att göra roliga saker som man blir glad av. 
 
KRAM KRAM
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :