En härlig söndag.

 
 
I dag har backen i Gunnebo fått besök av oss, 
Så mycket snö och så mycket sol.
Kan inte bli bättre.
 
 
Dom här två donnorna med föräldrar var med. 
 
 
Varm choklad, fika och mormors hembakade bullar så klart.
 
 
 
 
Taktiksnack innan åket.
 
 
Det gick bra men jag vågade inte åka ända uppifrån.
 
 
Vi åkte på en sån madrass så det gick ganska fort.
 
 
När vi var nöjda med åkningen åkte vi hem.
Kom på att vi skulle ut och titta till det vid ön.
Fint väder var det ju så vi tog en åktur dit.
 
 
 
 
Fint är det där ute, både sommar och vinter.
 
 
Lika mycket snö var det där ute.
Det ser väldigt olika ut på sommaren så klart.
 
 
 
 
Vilken härlig helg vi haft.
Träffat alla barnbarnen och våra barn med respektive. 
Bjudit på fika med tillbehör och varit ute.
Åkt madrass med dom i massor med snö.
Solen stod som spö i backen hela helgen.
Så det här vädret får gärna fortsätta ett tag till, inte mig emot.
 
Ny vecka med nya möjligheter. 
För min del blir det lite av varje som vanligt.
Jag har ju lite för mig som du vet...
Ett par dagar kommunjobb men de boende.
Några egna kunder men allt går ju på halvfart nu för tiden. 
Ska ju ha ett par "kunder" på kostrådgivning också.
Så det blir att läsa på lite.
 
Ja du hör...
Men det trivs jag med. 
Mår som bäst när det händer lite.
 
Ha en skön kväll och en bra början på nya veckan.
Kram  Kram 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Vi har också haft utedagar med barn och barnbarnsgos. Korvgrillning och utefika kan man ha det bättre. Det har verkligen varit fantastiska dagar med sol och gnistrande snö. Gillas!
Ny vecka, ny månad!

Kram

Svar: Visst är det härligt, och mysigt att va med de nära och kära. Vädret får gärna hålla i sig ett tag nu. Ha en bra dag. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Marianne

Hej. Det var länge sen sist. Jag tänker göra ett nytt försök med bloggen. Har faktiskt saknat den emellanåt.

Vilka härliga foton du visar. Att kunna träffa barn o barnbarn ute i friska luften är ju helt ok.
Våra barn och barnbarn har vuxit ur pulkaåkande. Det saknar jag verkligen. Så nu i de här tiderna har vi bara träffats en gång i somras. Jag är ingen polis på hur vi ska bete oss. Men att ha sett elände med en nära vän är vi extra försiktiga.
Ha de nu så bra. Så hoppas vi hörs snart igen.

Svar: Vad kul blogga är så roligt. Och ännu roligare att ha bloggkompisar att skriva med. Det är så mysigt att va med barn och barnbarn. Vår yngsta är 8 år så tiden går, bäst att passa på. Jag ska kolla in till dig. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :