Om att fira.

 
 
Nu har vi varit sista gången (för den här kursen) på Fawlty Towers i Linköping.
 
Fyra härliga helger har vi gått på kurs och lärt oss massor.
Ellinor vår mycket duktiga lärare som guidat oss genom hela vägen
Även Eva som vi haft i kostrådgivning och Malin i coachande samtal.
Alla lika duktiga, vilken gedigen utbildning vi gått under hösten.
Vi är en sån härlig grupp med mycket erfarenhet, alla har något att dela med sig av.
Så kul vi haft och så mycket vi har skrattat.
Nästan så vi inte ville åka hem efter lunchen som vi blev bjudna på innan vi slutade.
Men vi ska ju ha återträff i augusti, längtar redan.
 
Men vi har en uppgift kvar att göra innan vi är helt klara.
Vi ska ha två "riktiga kunder" på en kostrådgivning.(gratis så klart)
Med möten, kostdagbok och uppföljning.
Men vi är ju under utbildning än så det tar nog ett tag att lära sig.
 
 
Som sagt en härlig höst har vi haft.
Jag har nog aldrig läst och skrivit så mycket som nu.
Tror jag har skrivit en hel bok...
Skrivit slut på alla pennor...
Läst, läst och läst.
Passar mig perfekt.
Så på frågan är om det är klart ? nope, blir nog aldrig klart.
Kunskap är inte tungt att bära.
Vad som kommer sedan det får tiden utvisa.
 
 
 
 
 
 
Och två hotellnätter i månaden kan man ju stå ut med.
Det är så mysigt att kursa tillsammans med sin dotter.
 
 
Hotellfrukost är ju inte helt fel faktiskt.
Trevligt hotell, personal och god mat.
 
 
 
 
På söndagskvällen var vi ute och firade att vi fixat den här kursen.
 
 
Vilken god mat vi åt.
 
 
Jag åt gös eftersom jag älskar fisk.
 
 
Bettan tog oxfile.
Vi firade med ett glas rödvin för det var vi värda tyckte vi.
 
 
 
 
På måndagen sista dagen på utbildningen hade vi gjort ett eget arbete som vi redovisade för de andra.
Jag hade gjort det om D-vitamin.
Det var om sömn, hormoner, sköldkörteln och en del annat.
Ingen av oss hade tagit samma, kul.
Allt var jätteintressant kul att lyssna på och vi lärde oss av varann.
Och så bra att redovisa för de andra också.
Väldigt nyttigt att utsätta sig lite, alla klarade det med bravur.
 
 
Vår goda avstutningslunch på Torn 1 i Linköping.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så grattis till oss alla som klarat detta. 
 
Ha det nu bra alla mina bloggläsare, ta hand om er.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Grattis! Vad trevligt med kurs, det verkar ha varit väldigt lärorikt och intressant.
Vilka fina bilder du bjuder på. Blev lite sugen på något att äta nu när jag fick en så trevlig tallrik framför mig. Det röda får vänta tills på fredag då jag ska få nyttja min julklapp som jag fick av minsta dottern med familj.

Kram

Svar: Tack, ja vilken härlig kurs vi gått. Och vad vi lärt oss mycket. Kul att gå med dottern och visst var det god mat. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :