En härlig eftermiddag med dom bästa.

 
 
 
I måndags åkte vi till stan och spelade minigolf och körde gocart.
Vi åkte vid halv tre när Fanny slutade jobbet.
Vi frågade Mathias, Jenny och barnen om dom ville följa med och det gjorde dom.
.
 
Familjen Berg spelar för fullt. 
 
 
Mathias och Anton.
Så kul att ha med sig "alla barnen" då trivs mormor/farmor ska jag tala om.
 
 
Man kunde öva lite innan.
 
 
Anton i full fart, han var jätteduktig.
 
 
Alla tyckte det var kul, men det var inte så lätt.
 
 
Man kan faktiskt behöva leta efter bollen även i minigolf...
 
 
Bengt fick nog till nåt bra där, ser ut så.
 
 
 
 
Stella fick också till det riktigt bra.
 
När minigolfen var klar bjöd morfar/farfar på glass och det var uppskattat av alla.
 
 
Sen blev det gocart, jättekul.
Jag blev varvad men är lika glad för det...
De kom och körde om mig alla en efter en.
 
 
Anton kör för fullt.
 
 
Mathias (sonen) hade bästa tiden så klart, han brukar vinna han är duktig att köra. 
 
 
 Här ser du gänget.
 
När vi hade gjort färdigt alla aktiviteter så blev vi ju hungriga.
Vi köpte med oss mat och satte oss i Mathias och Jennys fina trädgård.
En stor härlig altan har dom och så kul att träffa alla.
 
 
I går hade vi främmande här ute.
Lotta och Anders kom till oss.
Lotta gick på samma kurs som Bettan och mig när vi läste till kost och näringsrådgivare.
Så Lotta kände vi ju men Anders hade vi aldrig träffat.
Men så trevliga och så kul vi hade, många skratt och mycket prat blev det.
 
 
 Bettan hade gjort fiskknyten som vi grillade, jättegott.
Lax och torsk, bacon, lök och potatis.
Hon är duktig på mat.
Mattias diskade så jag gjorde inget, bara pratade (och det kan jag ju)
 
 
Hon hade gjort en jättegod efterrätt som vi tog till fikat.
Mums så god den var och inte helt kalorifri heller...
Det var väl inget som vi lärde oss på kursen kanske...
Men man kan ju äta allt men inte alltid.
 
I dag har Bettan och jag varit i stan och tvättat hemma hos mig.
Vi har två maskiner i vår tvättstuga och en torktumlare och stort torkrum.
Så nu är stugan full med ren tvätt och det doftar så gott.
Maten klar när vi kom hem, det är lyxigt.
Mattias hade gjort mat och Bengt grävde till en kabel som ska ner i jorden.
(dom hade hämtat en grävmaskin under dagen)
Så här ute är det som vanligt fullt ös, det gillar jag. 
 
Nu är det snart läggdax för oss efter ännu en härlig semesterdag. 
 
Natti Natti
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Härligt att ses och hitta på saker tillsammans. Det behövs nu efter allt. Minigolf var längesedan jag spelade. Det är inte alltid så lätt att få bollen dit man vill :-)
Fina foton på er dag tillsammans.

Kram

Svar: Ja det var jättekul att träffa alla. Dottern med fam bor ju här hela sommaren men de andra träffar vi inte varje dag. Så visst blev det en härlig eftermiddag. I morgon ska vi spela vanlig golf det var ett tag sen, har varit för varmt. Nu är det mer normalt ute, skönt. Hoppas allt är bra med dig.Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :