En semesterdag precis som den ska vara.

 
 
Ännu en härlig semesterdag här ute på ön.
Det blev en liten morgonpromenad på landsidan för mig.
Först var jag uppe på kyrkogården och satte på blommor hos mamma och pappa.
Fina blommor från ön.
 
 
Bettan och familjen bor ju här, Fanny jobbar på Lofta cafe.
Mattias målar, Bettan lagar lunch nu till oss och jag har pysslat i växthuset.
Leia har en kompis hos sig och dom sover än.
 
 
Han målar överallt här ute det blir jättebra.
Jag har varit med lite också med "finliret"
Går bra om man hjälps åt ju. 
 
 
Bettan tar igen sig efter promenad innan matlagningen.
Jag hörde något om kycklingryta till lunch i dag, mums. 
 
 
Lite växthuspyssel som sagt.
Det växer och frodas där ute.
Vi har plockat in gurka, tomat och jordgubbar.
Jag är så nöjd med växthuset, det är så rogivande att va där. 
Men har kommit på att till nästa år ska jag inte sätta så mycket, och så tätt.
 
 
Gurkorna slingrar sig runt tomatplantorna. 
 
 
Jag köpte en fin ljuslykta men den syns inte nu.
 
 
Jag skickade efter skuggardiner från skånska bygg som passar till den här modellen.
Men det går inte att komma fram och sätta upp dom för all växtlighet.
Så det får väl vänta, jag har satt upp lite tunnt tyg och hoppas att det hjälper lite.
Visst är det bra med sol men lagom är ju bäst. 
 
I går efter maten så åkte vi till stock (det ligger en kvart här ifrån med båt)
Skulle köpa glass men när vi kom dit var det stängt.
Konstigt en camping mitt i semestertider...
Men det är ju deras förlust. 
 
 
Ha en skön dag vad du än har för dig.
Jag fortsätter med lite semesterpyssel. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :