Midsommarafton, regn och potatiskupning

 
 
En midsommarafton med regn, men så ovanligt då...
Det är inget att hänga läpp för bara vi har ett glatt humör så går allt bra.
Och glatt humör har vi ju.
 
 
Som sagt regnet stod som spö i backen men jag gjorde en tipspromenad i alla fall.
Lite vatten är väl ingen som mig veterligen har dött av.
Klart man blir blöt men det gick bra.
Det har varit varmt i alla fall.
 
 
Alla barnen fick pris och godis fanns det ju till alla. 
 
 
Det var faktiskt uppehåll korta stunder och då passade Leia och Stella på att spela ute.
Jag fick också vara med.
 
 
Det blev ju en del innepyssel också.
 
 
Och så klart tårtbak av barnen.
De brukar garnera tårta och sedan får vi rösta på vilken som är finast. 
Och så gott till fikat, de är riktigt kreativa. 
 
 
Och så grillade vi ju så klart.
 
 
Det var en härlig midsommarafton i alla fall.
 
 
En kvällsbild i dimman på söta Anton.
 
 
Vi har kupat potatis också.
 
 
Här snackar vi taktik.
Ja du ser ju vem som får rodda detta i land.
Jag talar om att så här gör du, pekar med hela handen...ha ha.
 
 
Jag fick åka med som tyngd, och det klarar jag bra...
(Både på gott och ont kanske.) 
 
 
Vi provade att ta upp några potatisar men dom måste nog få mer tid på sig.
 
 
Fam Berg var med som sällskap, de höll med glada tillrop och hade hand om fotgraferingen.
Det blev riktigt bra och hoppas nu att de växer på sig. 
 
 
 
 
 
Vi var också vid mammas och pappas grav.
Mamma skulle ha fyllt 100 år i måndags så vi hade med blommor dit.
Hoppas att dom har ett  hejdundrande kalas där upp och sitter på ett moln och kikar på oss.
De är så älskade och så saknade.
 
 
I går var det riktigt fint väder och väldigt vamt.
Leia och Mattias simmade runt ön för han lärde Leia att crawla.
Hon var jätteduktigt och tyckte det var så kul.
25 grader i vattnet det går inte att klaga på. 
Bettan och jag rodde bredvid.
De bor ju här nu så mycket bad blir det. 
 
 
 Så nu är det bara att par dagar kvar till min semester.
Jag känner att det är välbehövligt.
Man är lite sliten efter det här året med allt som har varit.
 
 
En kväll här ute när dimman kom in.
 
 
I dag är jag ledig så det blir en golfrunda då.
Det går väl så där men det är ju bara att träna på.
Ingen kan ju allt från början.
Men Bengt är duktig, vilka slag han får i väg.
Och det är ju såna slag jag satsar på och det kommer säkert, jag ger inte upp.
 
Ha en bra dag.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :