Promenad och matprat

 
 
Nu är det i alla fall sommar på riktigt och det med besked...
Så varmt det är i dag och jag är ju inte så förtjust i när det blir för varmt.
Vi satte in en luftvärmepump förra året och det är jättebra.
En lagom skön temperatur här inne. 
Så jag är inte ute så mycket just nu.
Jo jag har ju så klart varit i växthuset ett par svängar.
 
 
Där växer det så det knakar och varmt är det.
Gurka och tomaterna är på gång.
Mangold, morötter, squash och djungelgurka.
 
 
Jag fick jordgubbsplantor av Mathias och Jenny som vi grävde upp hos dom. 
De ser ju lite trötta ut men hoppas de kommer igen. 
Till höger har jag satt ett par som jag har köpt.
Det blir väl inte jordgubbar till midsommar kanske, men nån gång ska det väl komma.
 
 
Om man kommer på att det är dax att vattna fast kudden har ropat på mig så är det ju bara att gå ut och göra det i nattlinne. 
Här ska det bli blandade sommarblommor. 
 
Jag har varit ute och gått i dag på morgonen med min kära svägerska. 
 
 
Det var varmt redan då men skönt med en promenad.
Kul att ses och få en pratstund också.
 
 
 
 
 Vi har skickat efter middagar från Hello Fresch.
Och det är så god mat, enkelt att laga och bra sammansatt.
Det finns ju många rätter att välja på och det går ju att prova.
Sedan kan man ju göra uppehåll eller bara ta ibland.
Jag kan verkligen rekommendera det.
I går åt vi pannstekt kyckling med palsternacksmos och ostsås.
Sallad med äpple och lite olivolja på.
Det var jättegott och väldigt bra recept att laga efter.
Allt ligger i en påse till varje dag och allt är med, så smidigt.
 
 
På söndag ska vi gå sista gången på golfkursen.
Det är inget jag ångrar att vi började med.
Kul och bra motion, härligt att göra det tillsammans. 
Och visst är det så att det går bra ibland och sämre ibland.
Annars skulle det ju inte va kul att spela om man inte ska lära sig mer...
Men när man får till ett slag och det säger "tjong" i bollen då är det en härlig känsla.
Vi brukar gå ett par gånger i veckan. 
 
Jaha det var väl allt för i dag.
Nu tar vi helg och suger på den, vi är lediga och ska koppla av.
Laddar batterierna gör vi tillsammans med familjen Berg som kommer ut sedan.
Blir kul att ses. 
 
Ha en skön fredagskväll och en härlig helg. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :