Om att titta på avstånd

 
 
Jag har varit och tittat på min ö i dag.
Just bara tittat för vi har ingen båt i ännu.
Så från land ser det bra ut i alla fall.
Canadagässen huserar väl där ute nu så klart.
Men så fort vi kommer ut blir det slut på det roliga för dom och så börjar det mindre roliga för oss...kratta upp skiten efter dom. 
 
 
Men jag fick en härlig promenad i alla fall.
Såg lite vårblommor på vägen.
Det var varmt på förmiddagen men sedan blev det kyligare.
 
 
Det är inte utan än att man längtar ut nu.
 
 
Passade på att ta lite bilder på fåglar, det är ganska kul faktiskt.
 
 
 
 
Jag stannade på kyrkogården och satte på en bukett tulpaner.
Tänker på mamma som tyckte så mycket om blommor. 
 
 
Sedan blev det en promenad tillsammans med Lisbeth och Håkan vid gertrudsvik.
Dom har en lekpark utanför där det stått stora björkar.
En konstnär har sågat ut figurer med motorsåg i stammen.
Så bra gjort.
 
 
 
 
 
 
Det var min dag. 
 
Jag har också fått godkänt på kursen jag gått.
Så nu kan jag titulera mig som kost och näringsrådgivare. 
Väntar bara på diplomet. 
 
Det är så kul att ha gått den kursen och klarat den.
Jag tycker alla vi som har gått gjort ett fantastiskt arbete.
Som vi har slitit, läst och skrivit.
Jag tror jag har skrivit en hel bok under hösten.
Eftersom jag skriver så mycket tycker jag att jag lär mig mer.
Och det är tydligt det, sitter som berg nu. 
 
Sedan får vi ju se vart det leder till.
Det får väl tiden utvisa. 
 
Ha en skön lördagskväll. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Förstår att du längtar till din Ö. Snart är tiden inne.
Vilka fina och häftiga träfigurer. En sådan skulle jag vilja ha på min ö.
Visst är det härligt att promenera nu när man känner att man kan strosa runt utan att dra upp axlarna till öronen.
Jag tycker också det kul att fotografera fåglar, nästan så att jag också blev lite sugen. Vem vet, jag kanske tar mig tid att göra det när jag drar till ön idag.

Trevlig lördag!

Kram

Svar: Visst är dom fina. Och kameran är min bästa vän den är med överallt. Såg du filmen i förra inlägget som vi gjort det var kul. Men du jag kan inte kommentera hos dig på din blogg. Det står att jag ska försöka senare. Kolla om det är nåt fel för det är ju kul att ha kontakten. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :