Traktor och båt.

 
 
Jag har jobbat lite på förmiddagen i dag.
Sedan åkte vi ut på tur gubben och jag.
Han har ledigt en dag i veckan nu och går i pension helt i höst.
Han känner lite på det så att säga. 
Vi åt buffe på hotellet i Gamleby det kan jag rekommendera. 
Köpte lite potatis till att sätta när det blir dax, även lite jord fick följa med ut.
 
 
 Vi sjösatte roddbåten den som vi köpte i höstas.
Vi var inte ut till ön i dag men det blir nog till helgen om vädret tillåter.
 
 
Vi stannade i Bullerbyn där vi har vår "lilla gård" 
 
 
Min älskade trottoarbonde hyvlade vägen där.
Det blir så fint och traktorn måste väl användas.
Vi tittade till husvagnen den ska snart ut.
 
 
Jag undrar hur det såg ut här för 100 år sedan...
 
 
Ingen är gladare än jag när jag kan ut och ro.
 
 
 Den här goda maten fick vi i går på jobbet.
Fiskpudding med potatis, smält smör och grönsaker.
Jag brukar äta med någon av de boende när jag jobbar.
Skönt att få komma ner ibland och slippa sitta i sin lägenhet och äta.
Och få lite sällskap och en pratstund är ju aldrig fel. 
Det är ju några som får äta i restaurangen nu och vi har två sittningar.
Så vi försöker att tillgodose alla behov.
 
Jag är kostombud nu på jobbet så vi hade möte i går.
Det är ju bra för de boende att få tycka (det är ju dom som ska äta maten)
De i köket försöker att göra alla till lags.
Sedan kan det ju vara svårt ibland smaken liksom baken vet du...
Men de som var med var väldigt eniga om att maten är väldigt god och vällagad. 
 
Nu blir det soffhäng här.
Jag har ledigt nu över påsk så jag tar väl helg nu då...
 
Är det nån som ska med till blåkulla så får du väl höra av dig.
Trimma kvasten och fixa till katten så kör vi men med avstånd.
 
GLAD PÅSK TILL ER ALLA. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Marianne

Härliga bilder som vanligt. Snart börjar vårbruket ser jag.
Men Blåkulla hoppar jag över i år igen. Man måste ju hålla en kvasts avstånd sa ju Löven. Jag kan inte garantera det med mitt lokalsinne.

Glad Påsk /Kram

Svar: Tack, ja nu börjar det snart. Potatisen ska väl sättas snart framöver men det är tidigt än. Ja blåkulla får väl vara i år inget är ju som det ska så det ställer vi in. Ha en skön fortsättning på påsken.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Lotta

Vilken vacker tupp! Jag är inte mycket för påskpynt men tuppar är jag svag för och pyssel som mina barnbarn gjort naturligtvis. Det blev ingen blåkulla för min del i år för de på jobbet ville inte hänga med.

Kram

Svar: Ha ha, dom var hellre hemma då. Det kanske var lugnast kanske bara blir blåsigt och kallt där uppe på kvasten.Vi ska sätta i den stora båten i morgon hoppas på bra väder men det låter som det ska bli busväder, de har väl fel kanske...
Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :