Bygge och en helg med de bästa.

 
 
Nu har nog sommaren kommit med stora kliv i alla fall.
Varmt och skönt har det blivit på en gång nästan. 
 
 
Mors dag med flaggan i topp.
Det är inget vi firar speciellt mycket. 
Räcker så bra att vara med barn och barnbarn.
Och det har vi varit den här helgen.
 
 
Det har byggts här på ön ska jag tala om.
Växthuset är på gång nu.
Mycket pyssel är det men med så många duktiga så går det som en dans.
(jag hade hand om maten, fikat  och kameran)
Det ska mätas och fixas.
 
 
Tungt var det att få av kärran, i båten, ur båten, på vagnen, men de här starka grabbarna klarade det galant. Glaset väger ju en hel del.
 
 
 
 
Snillen spekulerar och "chefen" övervakar.
 
 
Undrar just hur många skruvar dom har skruvat i...
 
 
Det blev ju lite fotboll också så klart. 
 
 
Nu liknar det ju ett växthus, om än lite dragigt. 
 
 
Så kul för kusinerna att träffas det var länge sedan.
 
 
Stella och Leia tog en roddtur. 
 
 
Halva på plats. 
 
 
De kan sysselsätta sig barnbarnen här spelar de crocket. 
 
 
Nu är det klart så långt, vilket jobb de har gjort.
 
 
Det ska bli kul att se hur jag ska ha det här inne.
Om det ska vara pallkragar, eller kanske bara stora krukor..
Nåt planteringsbord ska jag köpa.
 
 
Det blev köttbullar, potatis, sås, grönsaker och sallad till lunchen.
Och visst var det uppskattat.
Så kul att bjuda på mat när alla är nöjda.
 
Så klart att det har varit en härlig dag när man får spendera den med de här godingarna. 
 
 
 
 
 
 
Mathias, Anton och Stella åkte hem på kvällen.
De andra stannade kvar över natt.
På söndagen fixade de lite till och nästa helg ska glaset komma på plats. 
 
 
 Jag är så glad för att jag har alla mina nära och kära.
Vilken sammanhållning vi har.
Vi har alltid gjort saker tillsammans i vår familj ända sedan våra barn var små.
Har hjälps åt med allt och gör så än.
 
 
Mina goa barn, älskar er.
 
Tack alla inblandade för den här helgen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Åh så mysigt! Jag håller med det är så roligt när alla hjälps åt. Vilken belöning de fick, maten såg verkligen god ut. Ett växthus står högt på min önskelista också, vi får se hur det blir med det. Jag njuter av ditt fina så länge. Ska bli spännande att se hur du har tänkt inreda. Finns det plats för en skön korgmöbel att ha där inne så att du kan sitta där och betrakta dina grödor :-)

Kram

Svar: Ja det blir så bra och vi har pratat om det länge, plötsligt händer det vet du. Vi får väl se om det kanske får flytta in nåt sånt. Jag kanske ska ha pallkragar ett par stycken och så lite sallad och morötter i. Jag tänkte ju ha pallkragar som en stjärna och så blommor i men vi gjorde det i sandlådan i stället. I dag blir det en härlig dag jag har en ledig fredag. Brukar vara ledig fredagar eftersom jag har världens bästa jobb. 20 timmar på kommunen varje vecka och så lägger jag ju upp det som jag vill. och så mina egna kunder som jag kan ta emellan. Och nu har jag inte så mycket eget men det räcker. Ha en jättefin dag och en trevlig helg.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :