Om att handla lite.

 
 
I dag är det en omväxlande söndag.
Det regnar ibland och så skiner solen en stund.
Helt plötsligt så är det både sol och regn.
Just nu är det riktigt soligt och fint ute.
Vi bor på ön och åker till jobbet härifrån.
Har gått golfkurs i dag och jag köpte ett nytt set med klubbor.
Ska jag spela så ska jag väl ha bra grejer, så tycker jag.
Det gick riktigt bra i dag.
Så nu ska vi gå lite själva på banan och öva och höra av oss när vi känner oss klara.
( Eller man blir ju aldrig klar på det sättet) 
 
Vi har haft en härlig helg.
I går var vi ute och fiskade strömming med Lisbeth och Håkan.
Vi fick en del, aldeles så mycket som vi ville ha. 
Eller vi säger jag...
Bengt och Lisbeth äter strömming Håkan och jag äter korv.
 
 
 
 
 
 
Alla är glada och nöjda.
Vi var hos dom i går ef/kväll.
Trevligt hade vi och nära hem bara en liten båttur på ett par minuter. 
 
 
 
 
Det småregnade lite ibland då också. 
Men det finns ju inget dåligt väder...
Eller hur ?
 
 
 
 
Min duktiga golfgubbe, vilka slag han fick i väg. 
 
 
 
 
När man varit ute på golfbanan 3 timmar orkar man inte laga mat, då får Åhmans stå till tjänst.
En 90 med bröd, stekt lök, stark senap, ketchup och skivad gurka. Det var inte dumt.
 
 
Morgonen här ute på ön började med kaffe på sängen.
För övrigt det godaste kaffet på hela dagen.
Det blir nog att krama kudden tidigt i kväll det blir ju en tidigt morgon för jobbet väntar.
 
Ha en skön söndagskväll. 🥰
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Men så mysigt ni haft det :) det är lyxigt o det är man värd kram till er

Evas blogg

Svar: Ja det är kul med lite av varje. Kram på er.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Lotta

Härligt! Jag hade också valt korven, blev så sugen på en grillad korv nu. Lite sent kanske.
Så kul att det går bra med golfen, bra motion och man kan fokusera på annat en stund. Så skönt att ni flyttat ut till er ö. Förstår att ni längtat.

Kram

Svar: Ja härligt att komma ut dit. Men i natt har vi bott i stan jag hade kunder sent i går och det ösregnade. Bra att kunna välja om är det blir lite hit och dit. I dag blir det golfrunda vi är ledig båda. Passar på när det är uppehåll. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vilken omväxlande och behaglig helg. Så fint att vara ute på ön. Jätteroligt att du/ni är i gång med golf. Och jag håller helt med att ska man spela ska det vara bra grejer.
Önskar tig en fin vecka.
Kram

Svar: Ja det är kul med omväxling och golf är kul. Vi ska ut på en tur nu det är onsdag i dag och Bengt är ledig, (jag gör mig också ledig då.) Bäst att passa på när det är uppehåll. Ha en skön dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :