Om att sitta och tomglo

 
 
En ledig fredag på ön ja vad säger man, kunde ha det sämre.
Det regnade på morgonen jag tänkte åka till Gamleby och handla ett par saker.
Vi handlade i går innan vi åkte ut men glömde en del.
Det är sånt som man måste ha när barnbarnen kommer.
Glass tex och lite annat smått och gott.
 
Jag fick vänta lite och diskade under tiden.
Men sitter ju inte i sjön...om jag inte flyttar mig ett snäpp då...
(jag åkte sedan när det blev uppehåll)
 
I morgon ska det bli växthusbygge på ön. 
Vi blir några stycken så jag har fixat mat, bakat och förberett.
Gjorde 120 köttbullar i går så det ska väl räcka ett tag.
För om man ska ha hjälp med något så klart det ska finnas mat.
God mat, mycket mat fika och annat gott.
Jag har alltid varit noga med det att bjuda de som hjälper till.
Det är roligt att bjuda ändå så klart men då framför allt. 
 
 
Jag har bakat bullar efter ett nytt recept och de får ju provsmakas i morgon. 
Det ser ut att bli bättre väder nu, nästan så solen är på väg.
Efter prognosen skulle det bli varmt och skönt i morgon så det får vi hoppas att det stämmer. 
 
 
Det är ju mors dag på söndag så jag var på graven och satte på lite blommor i dag till lilla mamma. 
Saknar dig så. 
 
 
Jag brukar ta ett varv med kameran här ute finns alltd nåt som fastnar.
 
 
Det är så lugnt och skönt.
Och så viktigt att bara vara och inte ha en massa krav.
Jag är ganska kravlös och tar hand om mig själv rätt bra.
Det går bättre att ta hand om andra då.
 Man ska ta en stund varje dag och bara sitta och "tomglo"
Vi hade en lärare en gång när jag gick friskvårdsutbildning som sa att det var bra.
Vet du hur man gör när man tomglor?
Om inte så kan jag lära dig...
 
Jag önskar dig en jättehärlig fredagskväll och en riktigt fin helg.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Så fin utsikt du har när du diskar, där hade jag stått hela tiden för att "tomglo".
Mums vad goda dina bullar såg ut, nästan så jag var sugen på att ta en.
Hoppas du får en fantastisk dag idag!

Kram

Svar: Ja inte är det så tråkigt att diska där inte. Nu är det jättefint väder och i helgen har vi byggt växthus. Ska lägga in lite bilder på bloggen sedan. Bullarna blev bra, godkända och uppätna. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :