Första advent

 
 
Nu kommer det en härlig månad.
Advent och jul det tycker jag om.
Så härligt det är med tända ljus och annat mys som det blir nu.
 
 
I morse var det ett litet lager snö hos oss.
Med betoning på lite då.
Det försvann så fort så jag hann inte ut att göra nån snölykta.
Jag brukar ju göra det så fort det blir lite vitt.
 
 
Vi har haft en lugn och härlig dag.
Jag har betalat räkningar, gjort bokföring och så har vi varit och handlat.
Bengt har gjort en julskinka.
Älskar mina lediga fredagar.
 
Nu håller jag på att förbereda mig till vår må bra kväll som vi ska ha på tisdag.
Kul att göra det tillsammans med Bettan som är min dotter och vän.
Vi gör mycket ihop, var på utbildning förra året i Linköping och bodde på hotell.
En gång i månaden med två hotellnätter, det var inte helt fel.
Vi läste till kost och näringsrådgivare och det var en bra och intressant utbildning.
Elisabeth har startat ett företag så hon hjäper till med kostrådgivning.
Man får skriva upp allt man äter och dricker så sammanställer hon det.
Det är intressant och väldigt bra att få en genomgång av kosten.
 
Jag sparar den i min "kunskapsbank" bra att ta fram om man behöver. 
 
Jag ska informera om mitt företag Wellcare och du får prova Forevers härliga produkter.
Elisabeth har en massa intressant om kostens betydelse för hälsan. 
Hon ger information om sitt företag eb-balans. 
 
Det finns några platser kvar så hör av dig till mig om du vill komma.
Vi bjuder på fika, lussekatt, glögg och julklappstips har vi också.
  
I restaurangen på vapengränd tisdagen den 30/11 kl 18.
 
 
Så här fint är det i entren på mitt jobb. 
 
I går hade vi lite kalas hos oss.
Bengt har fyllt år så barn och barnbarn kom och grattade.
Anton hade varit på fotbollsträning så farfar var med.
Fanny och Leia hade spelat tennis.
Mattias var ute och sprang under tiden. 
När alla var klara med sina aktiviteter så blev det varma mackor hos oss.
Så mysigt och underbart att ha alla samlade.
En härlig kväll.
 
 
Jag gör en smet av riven ost, flytande margarin, persilja, lite senap, lite ketchup.
Grädde och kryddor.
Lägger emellan två med en skiva skinka och en tomatskiva. 
Så det blir dubbla mackor, lite riven ost och tomatskivor på
In i ugnen 20-30  min.
Det är jättegott.
 
 
Och så lite sallad till det.
 
 
Klart man ska ha tårta när man fyller år också.
 
Jag önskar alla en jätteskön första advent och en riktigt mysig helg.
Ta hand om dig och varann. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Åhhh vad en massa godsaker du bjuder ögat på, i alla fall hos mig. Kan tänka mig att mackorna var väldigt goda med den fina salladen till.
Hoppas ni får en trevlig kväll och att ni får träffa många härliga personer.
Lycka till!
Kram

Svar: Ja det blev ett bra kalas och så mysigt att träffa nära och kära. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :