Grattis till kära dottern.

 
 
I dag säger vi grattis till Bettan.
Hon är den bästa mamman, dottern, kompisen, dagisfröken, ja hon har allt den tjejen. 
När hon var liten var hon väldigt blyg, känner igen mig så mycket i henne när jag var liten.
Men hon har tagit igen det med råge.
Sköter hus, hem, barn och allt vad det innebär.
Hon är en fin förebild till sina tjejer som ser upp till sin mamma. 
Vi har så kul ihop och hon är så duktig.
Har nyligen startat upp ett företag som kost och näringsrådgivare.
Så familjen får väldigt bra sammansatt mat ska jag lova. 
 
 
Hon hade lite svårt att le men det fanns väl inget att le åt kanske...
Men hon var så lugn och kunde sitta länge och leka på golvet.
Lika söt då som nu. 
 
Men tiden går nu är hon vuxen och har egen familj.
Visst är det ändå kul när barnen får egna barn och livet rullar på bra.
Det är ju så det ska vara. 
 
 
ÄNTLIGEN.
Jag har köpt glögg i dag.
Vad jag har längtat.
Det är ju så gott.
Lite julkänsla får man.
 
 
Jag har varit på jobbet och fixat lite i dag.
Det ringde en dam i går och hade så ont i nacken så hon grät.
Men så ont ska man inte behöva ha om man pratar med mig.
Hon fick en akuttid i dag (även att jag tänkte va ledig)
Och är man egen företagare så...
Klart jag hjälper till om jag kan.
Hon kom, fick massage och var väldigt nöjd.
Och då passade jag på att fixa lite julfint också.
Bra att ha nära till jobbet, går på 10 min. 
 
 
Vi har lite nytt i köket.
Köpte nya stolar i Mörlunda som kom hem här om dagen.
Så stadiga och fina, mörlundamöbler brukar vi köpa ifrån.
De är lite dyrare men som sagt, man får vad man betalar för.
Det lilla skåpet som står bakom satte Mathias ihop och det är en historia för sig.
 
I helgen blir det en fest och ett födelsedagskalas.
 
Nu tar vi helg och här har vi skön fredagskväll.
Gott med en glögg och lite god mat.
Jag misstänker att Herr Blund tänker ta rundan norra bangatan tidigt i kväll.
 
Ha en trevlig helg. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :