Promenad, bak och en tjejträff.

 
 
Det är en härlig höstdag som snart övergår i kväll.
En blåsig men ganska varm dag har det varit i dag den här lördagen.
!0-12 grader det kan man inte klaga på den 16 oktober.
Vi har varit ut till ön på förmiddagen och tagit hem en del från kyl och frys.
Det blir nog inte att sova över där ute mer nu i år.
Vi har tagit hem gräsklipparen det brukar vi göra, Bengt servar den varje vinter.
Men det är inte klart än för vintern där ute så vi åker ut fler gånger
Vi drar ut på det så länge som möjligt.
 
 
Jag har varit  ute och gått en långpromenad med Lisbeth här i stan nu i eftermiddag.
Det är skönt att landa i soffan sedan och koppla av.
 
 
Det blev lite fina höstbilder i dag också.
 
 
 
 
 
 
Jag har nu kommit in i ett "bakstim" typ.
Det är så kul att baka och min nya ankarsrum assistent är så bra.
Jag bakade limpor förra veckan.
Min mammas recept men de blev ju så klart inte riktigt lika som hennes men goda ändå.
 
 
Vi äter inte så mycket bröd men jag får göra som hon gjorde, ge bort av dom.
 
 
 
 
De  blev riktigt fina.
 
I går bakade jag bullar som var godkända.
 
 
Bengt sa när han kom hem, har du bakat saffran...
 
Jag köpre "hemgjorda" ägg.
Ja det är ju inte jag som gör dom då men köper av de som har höns som har det bra.
Vilken gula, därav den gula färgen när jag penslade dom.
 
 
Degen jäste väldigt bra.
 
 
Vet du i dag är jag lite trött.
Jag var ute och suddade i går och det blev sent.
Vi hade tjejträff vi var hos Marie i gamleby.
Så god mat hon hade gjort.
 
 
Förrätten med räkor och en massa annat gott.
Mums.
 
 
Varmrätten bestod av fisk, potatisduchesse sparris och ärter.
Tomaten i mitten ser ut som en flugsvamp men det var ju inte så.
Efterätt äpplepaj med glass.
Allt var så gott.
 
Mycket prat och skratt blir det en sån kväll.
Vi är fem stycken som har haft träffar i 30 år...
Vad tiden går fort.
Mycket har hänt under de
åren.
 
Vi har alltid så mycket att ventilera och nu ska vi hitta på nåt kul till våra 30 år.
Kanske nåt spa eller nån kryssning, vi får se vad det blir.
 
Kaffe, kaka och vinlotteri blev det senare. 
Vi blev hämtade av gubben min så kvällen blev sen.
Men vad gör väl det.
Tack till er för en härlig kväll.
 
Nästa gång är det min tur.
Det blir här i stan då så klart jag har haft det på ön om det har passat också.
 
Nu blir det soffhäng här på Norra bangatan för hela slanten.
 
Natti Natti.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :