En tur i norra kommundelen.

 
 
Dimman låg tät runt ön i morse när vi vaknade.
Det är så mysigt här ute när hösten är på väg.
 
 
Vi åt frukost i lugn och ro framför tvn med tända ljus.
 
 
Sedan åkte vi ut på tur med bilen.
Vi åkte mot Loftahammar till Hultö där Bengt firade midsommar förr när han var liten.
 
 
Här åkte de över med en handdragen färja.
Det ser likadant ut som det gjorde då.
 
 
 
 
Vilket härligt väder det har varit i dag.
 
 
 
 
Vi fortsatte vår färd till Tättö havsbad där vi åt var sin planka, en med fisk och en med kött.
Ni som känner mig vet precis vilken jag tog...rätt gissat, fisk så klart.
 
 
Det var jättegott.
Vi gick en sväng på campingen där de höll på att packa ihop för vintern.
Det är ju så, varje årstid har sin sak.
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi åkte och lokaliserade golfbanan i Loftahammar.
Det blir nog att åka dit och spela nån gång.
Jättefin var den banan.
 
 
Vi åkte ut till hallmare havsbad och kikade på den campingen.
Samma sak där,de höll på att packa ihop.
Det känns på något sätt lite tråkigt men det går snart till våren.
 
Färden gick vidare ut till Flatvarp och titta på havet.
 
 
Jag är ute efter en liten gammal och "dålig" träbåt.
Nu ska jag inte ha den att åka i utan att sätta blommor i på ön.
Den behöver ju inte vara "körbar" då.
Vi såg en som var så fin men den är säkert inte till salu.
 
 
Vi har åkt på många småvägar i dag.
Stannade i Tindered och fikade på hemväg.
 
Innan vi åkte ut tog vi upp lite potatis i bullerbyn.
Det finns potatis och de är fina men det är mycket ogräs också.
Förra året var det mycket bättre, vi hade de på ett annat ställe då.
Så nästa år byter vi igen.
Man ska ju inte ha de på samma ställe utan byta varje år.
 
 
Nu är det tv kväll med tända ljus som gäller.
Jag stekte några köttbullar när vi kom hem.
Så en köttbullemacka har vi hunnit med också när vi kom över hit till ön. 
 
En ledig dag i morgon så det kanske blir kaffe på sängen, vem vet...
Ja det var min dag.
Hur har din söndag varit, har du gjort nåt kul?
Jag har haft en härlig dag från morgon till kväll.
 
Natti Natti 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Ja det är verkligen vackert, kan förstå att det är underbart att vistas där Gittan :) ha det gott kram till er

Evas blogg

Svar: Det var en härlig åktur vi tog. Ha det bra och kram på er.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Anonym

Men så mysigt o vackert ja det kan jag hålla med om :) hoppas ni har det bra o får en fin lördag kram på er <3

Evas blogg

Svar: Ja allt är bra här, snart på väg till jobbet. Kram på er
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :