Om att få träff

 
 
Så här fint är det på morgonen när jag åker från ön till jobbet.
Nu när bara jag jobbar går båten kl 7.
Det är så härligt här ute.
Mörkt tyst, bara skogen och havet som grannar.
Visst regnar det lite allt ibland men vad gör väl det.
Vatten är bra både på utsidan och insidan. 
 
 
På kvällen är det tända ljus och tvmys för hela slanten.
Vi bor kvar här ute så länge det går.
 
 
Jag har fått två av mina favorittidningar i dag så nu har jag myckat att läsa.
 
 
Hälsa och funktionsmedicin är en riktigt bra tidning det står mycket intressant.
Jag såg att det står en del om vitaminer som är så viktigt nu.
Vitamin C är så bra att få i oss och D-vitaminer behövs nu i stor mängd.
Även Zink som är ett viktigt spårämne som vi behöver och som påverkar immunförsvaret på flera sätt. Selen och A-vitamin är också en bra sak att få i oss.
Främst av maten så klart men det kan vara svårt.
Det finns bra tillskott att ta om man vet med sig att man inte får i sig allt från kosten. 
 
I måndags spelade vi golf. 
Bengt är så duktig han slår så långt, ja han är jättebra.
Och hur det gick för mig den gången lämnar jag här....
Du fattar nog...
Men bättre lycka nästa gång.
När jag får träff på bollen går det bra då flyger den iväg. 
Det är något med mitt mentala tillstånd, ibland går det bättre och ibland sämre.
Koncentrationsförmågan tror jag.
Det gäller att bara vara här och ingen annan stans.
Inte fundera på vad vi ska ha för mat eller vad jag ska göra på jobbet i morgon eller om jag ska tvätta tisdag elle onsdag, och inte fundera på vad alla andra gör.
Jag behöver ju inte vara sammankallande just då...
Det är så med mig har ju tusen saker i huvudet.
Men jag tror ändå att golf är bra för mig som är lite "splittrad"
Och med träning så ska det nog gå bra för mig med.
 
 
Jättefint väder var det och det är så skönt att vara ute, få motion och frisk luft.
Det är kul att spela och övning ger färdighet.
 
 
Här kan man sitta och vila om man blir trött.
 
 
Jag önskar dig en god natt.
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :