Lite påskfest

 
 
En härlig påskhelg går mot sitt slut.
Jag tror att våren är på gång också.
I går sjösatte vi stora båten och det är ju ett steg närmare sommaren.
Vi åkte ut till ön och det är lika härligt varje vår.
Fikakorgen med så klart och vi fixade lite där ute.
Växthuset tittade jag till och det såg bra ut.
Ska städa ur det nästa gång vi åker ut och ta med tomatplantorna när vädret tillåter.
Vet inte vad som hände men det blev så många.
Tror det är runt 40 st och nej,  vi ska inte bara äta tomater i år...
Men det löser sig säkert.
 
 
Det var så lugnt på sjön så det var bara att "putta" i båten.
Allt gick så bra den gick igång direkt.
 
 
Om jag trivs där ute...
Ja vad kan man tro om det.
Det är paradiset på jorden så det blir att flytta ut så fort som möjligt.
 
 
 
 
 
 
I dag har vi haft barn och barnbarn här på mat och fika.
Det blev lasagne med en god sallad till.
Och jag vet att det är uppskattat av alla.
Och kan du tro, påskharen hade varit och gömt lite påskgodis till barnen..
 
 
Men det var en lurig filur lite svårt att hitta det.
Eftersom det fanns både en mormor och farmor där så hängde jag ju på så klart.
Vi fick gå en stund innan vi kunde hitta det.
Och vet du var han hade gömt det...
Framför vår bil på parkeringen...
Alla var glada och nöjda.
 
 
 
 
 
 
 
 
Tjejerna gjorde lite dans.
 
 
Och Anton chillade lite efter maten. 
Det har varit så mysigt  att ha alla här.
 
 
Det är klart man ska ha tårta också när det är kalas.
Och hemgjord glass men lite olika smaker hade jag gjort.
Choklad, banan och vanilj.
 
I morgon har jag att par kunder på massage sedan är det semester som gäller.
Onsdag åker vi på en hotellnatt med våra fyra älsklingar.
Det ser vi fram mot och vi har planerat lite i dag.
 
Jag önskar dig en trevlig kväll, skön avslutning på helgen och en bra början på nya veckan. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :