Med lurar i öronen

 
 
Jag tycker om att lyssna på poddar.
Det finns så många olika poddar att lyssna på.
Brukar lyssna när jag går till jobbet på morgonen.
Jag kan rekommendera podden "så lever du längre"
Men de senaste superstudierna i ryggen avslöjar professor Bertil Marklund och journalist 
Linn Asterby de enkla tips som vi alla kan följa för att få ett extra år.
I dag lyssnade jag på senste avsnittet "de snällaste överlever"
Det handlar bland annat om att man ska ta hand om sina vänner.
Vi har ca 500 kvartar på en vecka och visst kan vi ta en av dom och ringa en vän eller släkting.
Det är så många som är ensamma och inte mår bra av det.
De pratade också om att det var på något ställe så hade dom något som heter äldrekontakt.
De träffas inte för att fika utan fikar för att träffas..
Det är ju inte bara äldre som kan vara ensamma, det finns många.
Med goda relationer till andra kan man få ett längre liv och mer innehållsrikt.
Med bra relationer står man lättare emot sjukdomar.
Lurar i öronen och SÅ LEVER DU LÄNGRE är bra när man är ute och går.
Eller gör något annat, varför inte ligga och koppla av och lyssna. 
Som sagt när jag går till jobbet det passar mig. 
Vi har varit och spelat golf när jag slutatde jobbet i dag.
Det gick bra ibland och mindre bra ibland, ombyte förnöjer ju...
Men det var kul, fint väder och en härlig runda i solen.
Jag som är inne hela dagarna måste komma ut lite .
Leia har haft sin egen dag med mig.
Hon bakade chokladbollsrulltårta.
Men fyllning av florsocker och smör.
Den blev jättegod, svårt att göra som en rulltårta men smaken blev bra,.
Till lunch ville hon ha sin älsklingsrätt.
Bruna bönor och stekt falukorv, det var gott.
 
 
 
Så var allas egna dagar gjorda för den här gången.
Nästa vecka ska vi ut på äventyr.
Bengt, jag och alla fyra barnbarnen ska ut på en hotellnatt.
Det ska bli så kul med lite spa.
Och god mat med de bästa.
 
 
 
 
 
 
 
 
Natti Natti
 
 

Kommentarer :

#1: Gunnel

Härligt att se lite vårbilder. Så mysigt det låter med hotellövernattning med barnbarnen.

Svar: Visst är det härligt med vår och hotellvistelse ser vi fram mot. Ha en skön helg.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :