Snart så är vi där.

 
 
I går åt vi något gott ska jag säga.
Det ser väl inte ut som det är något speciellt med den bilden.
Det är jordärtskockssoppa som ser ganska menlös ut, ingen färg. 
Vi fick en påse av vår snälla granne, hon har en kolonilott och är en mycket aktiv och trevlig gammal dam.
Jag kokade dom i vatten med lite salt och peppar. En skvätt grädde.
Sedan mixade jag det.
En speciell smak var det men jättegott.
Ska nog sätta lite sånt ute på ön tror jag.
De är så nyttiga också, mycket kalium, järn och magnesium.
Gott och nyttigt.
Jag har varit ute och gått en promenad på morgonen i dag.
Stavarna fick vara hemma i dag och kameran fick följa med.
I dag är det fint väder vi ska förbereda för att sätta i stora båten i morgon.
Det ska bli så mysigt att komma ut till ön, vad jag längtar.
Ganska härligt att ha två boende, det blir ju lite nytt varje gång.
Snart börjar det komma knoppar på träden då blir det många bilder.
Lite blommor hittar jag på mina promenader i alla fall.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi ska åka ut en sväng nu och köpa en grill och lite annat smått och gott som ska med ut i morgon.
Sedan blir det ju en fikakorg med också så klart.
Kanske ska baka lite frallor i eftermiddag, vem vet.
 
Jag önskar dig en trevlig påskafton.
 
Tack och hej. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :