Silvertejp, stege och plast...

 
 
En dimmig morgon på vår promenad i förra veckan.
Nu är det lite bättre väder (enligt mig i alla fall)
Det är så skönt när det är lite svalare jag mår inte bra av för mycket värme.
I dag har det varit 22-23 grader, perfekt ju.
 
Vi har spelat golf i eftermiddag och det gick riktigt bra i dag.
Bengt fick ett slag mer än mig på 9 hål.
Gissa om jag är nöjd och om han fått höra det...
Men det behövde jag, han spelar bättre annars.
Och det är ju så i denna sport, en del slag bra och en del dåliga. .
Men det är ju ingen tävling vi spelar ju för att det är kul och vi är ute, frisk luft och motion får vi på köpet.
 
Vi ska åka bort ett par dagar till Mälarbadets camping.
Jag gillar att åka lite på höstkanten när det inte är fullt med folk överallt.
Tycker om lugn och ro.
Så när vi var i stan hämtade vi husvagnen också.
Satte på kylskåpet och fixade till den.
Men vi fick se att en av luckorna i taket hade ramlat bort.
Vi måste ha missat att stänga den sist vi var ute när vi åkte hem.
Det märkte inte vi och jag är nästan säker på att jag gjorde det men tydligen inte.
Det hade nog kommit lite regn det syntes inget särskilt och det är väl bra nu i det här läget att det inte regnat så mycket. 
 
Men har man en son som kan fixa allt som vi har då så ordnar det sig.
 
 
Han tog fram en stege och klättrade upp på taket satte fast en plast med silvertejp.
Och det gjorde han ordentligt.
 
 
 
 
Det sitter tills vi kommer hem då lämnar vi in den till husvagnsdoktorn och får dit en ny lucka.
 
 
Problem är ju till för att lösas och löser problem gör han min älskade son.
 
 
Jag ringde in till Anton (Stella var inte hemma) 
Sa, titta ut genom fönstret.
Men vad gör ni....
Han kom utfarande och undrade vad pappa gjorde på husvagnstaket.
Och då kunde vi ju passa på att få lite kramar också. 
 
Så nu vet du att sivertejp funkar i alla lägen.
 
Tack snälla goa Mathias för hjälpen.
Älskar dig.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :