Snart nytt år

 
 
Nu gott folk har vi inte så mycket tid på oss om vi ska göra mera år 2022.
Jag är väldigt klar med det här året måste jag säga.
Tycker det har varit ett ganska slitsamt år...
Coronan har ju varit på tapeten med allt vad det dragit med sig.
Jag hade en förkylning förra julen men sedan har mitt immunförsvar hjälpt mig.
 
Men nu ska vi fira in det nya året som kommer att bli ett bra år.
Min magkänsla säger det och den brukar ha rätt så det kör vi på. 
 
 
I går var vi till Norrköping med våra gamla grannar.
Ja dom är ju inte gamla men har varit våra grannar tidigare här i stan.
Vi gick lite i affärer, åt buffe och även hann vi med lite fika också. 
En jättetrevlig dag och vi har alltid myckat att prata om. 
 
Jag ska skriva en liten årsberättelse sedan när jag får tid, du vet pensionärer har ju alltid fullt upp.
Antingen är det för att allt tar längre tid nu eller för att man tänker att jag hinner, gör det en annan dag i stället.
Men jag har alltid så mycket på gång alltid lagom mycket att göra.
Det är ju så det ska vara lite lagom av allt, känns som lördag varje dag.
Vi dricker kaffe på sängen och läser tidningen.
Äter frukost framför morgon tv...länge om vi så önskar.
 
Jag har jobbat varannan måndag och varannan tisdag och det fortsätter jag med men bara eftermiddag på tisdagarna.
Vill du ha massage boka tidigt så hoppas jag du kan få nån tid som passar.
 
Nu ska vi förbereda oss och ta emot 2023 och det året går vi in i med positivt tänkande.
Tar hand om varann, respekterar och accepterar varann och att vi har olika åsikter.
 
Jag önskar GOTT NYTT ÅR
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :