Våfflor, fika, barnbarn och loppis

 
 
Idag har det varit vår i luften.
Vilket härligt väder med sol.
Jag gick en långpromenad när vi kom hem har ju varit inne hela dagen.
Vi har varit på loppis i Gamleby hade ett bord med saker som var till salu.
Jag ska väl inte säga att det gick bra men det var kul och det kommer man långt med.
En social person som jag tycker om att träffa folk och ännu mer att prata så det passade mig bra.
Vi ska nog göra om det, Bettan och Mattias var med vi har haft kul.
Många skratt och en härlig dag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi har umgåtts med barnbarnen i veckan.
Hämtade Anton och Stella i onsdags.
Det blev våfflor med sylt, grädde och hemgjord glass till mellis.
 
 
Ja det var väldigt uppskattat.
Stella och jag gick och lade oss att vila jag läste mamma mu för henne.
Nu är ju barnbarnen så stora men jag älskar att läsa för dom.
Och hon var så nöjd, mysigt.
Mamma mu har alltid varit hennes favorit.
 
Vi gjorde pizza till middag och har du sett vilken bra hjälp jag har i köket.
Stella är en hejare på det.
 
 
Det blev så gott, barnen åt med god aptit.
Vi tittade på tv och de fick lite massage.
Skjutsade hem två trötta och nöjda barn på kvällen.
 
 
Farmors hemgjorda glass blev mycket väl godkänd.
Det var bra med glassmaskinen i alla fall. 
 
 
Jag var hos Helen en kväll i veckan så vi drack te med frallor.
Jättetrevligt att ses och diskutera världsproblemen.
Fyra tjejer med samma tänk.
En mysig kväll med fina vänner, tack alla inblandade.
 
 
I går skjutsade vi Fanny till en kompis det var några som skulle träffas.
Se film och äta taccos.
Leia åkte med och på hemväg åkte vi förbi byfiket i Gamleby.
Man måste ha lite fika då så klart.
 
 
 
 
Alla glada och nöjda.
Mina dagar blir aldrig tråkiga med så många fina människor i mitt nätverk.
Nu ska jag börja planera för barnbarnens egna dagar som de alltid får av mig i julklapp.
Vi träffas ju så mycket annars också, men en egen dag är guld värt för oss alla. 
 
Jag får önska dig en trevlig afton.
Ta hand om dig och varann. 
 
 
 

Kommentera inlägget här :