Glass i stora lass

 
 
En tidig morgon och ensam uppe lugnt och skönt har jag.
Nu är det ju bara gubben och jag så inte är det väl så stökigt även om han är uppe så klart.
Men vi lägger oss tidigt och då vaknar jag tidigt.
Tycker om att sitta här och skriva till er.
Jag har bloggat sedan 2014 och kikar ofta tillbaka kul att se var vi har gjort under åren.
Bloggen blir som en dagbok och de som vill får läsa.
När jag skrev dagbok förr när jag var liten var det ju ingen som fick läsa, den var låst.
Och gud nåde den som försökte...
Men nu har jag inga hemligheter och skulle jag ha det skriver jag dom inte här så klart.
Jag tycker det är kul att dela med mig av mitt liv och har alltid skrivit mycket.
Ska skriva en bok eller en berättelse har jag tänkt och vad den ska handla om får du se.
 
 
Den här fick följa med hem här om dagen...
 
 
Just det, en glassmaskin...
Och varför köper man en glassmaskin kanske du frågar dig.
Vi ska väl göra glass då...
Men det var nog inte det lättaste efter vad jag har läst mig till.
Sockerlag ska kokas och det ska bli kallt.
Det ska mätas och vägas...
Sockerhalten måste stämma.
Så inte verkar det vara enkelt.
Det tar en timme eller en och en halv.
Så man kan ju inte vara så jättesugen på glass utan får ha lite is (ha ha) i magen. 
Men gubben min ville ha en och så fick det bli.
Han är ganska klok min gubbe så det blir säkert bra.
Och jag är inte så dum heller om jag får säga det själv..så vi slår våra kloka huvuden ihop så blir det säkert lite god glass.
Vi ska nog hitta nåt bra recept, är det någon som har bra förslag så tas det gärna emot.
 
Vi ska nog pröva oss fram och i sommar när barn och barnbarn kommer ut till ön så bjuder vi på hemgjord glass, mums.
 
Nu har vi en härlig ledig lördag framför oss.
Vi får se vad den har att bjuda på.
En promenad blir det säkert och kanske lite lunch på stan.
 
Nu ska jag gå in och ge min älskade äkta hälft kaffe på sängen för att han är värd det.
 
Ha en trevlig helg ta hand om dig och varann.
 
 
 
 
 
 
.
 
 

Kommentera inlägget här :