5 dagar kvar och trevligt sällskap

 
 
I går hade vi en trevlig eftermiddag/kväll.
Ja det blev sent innan vi kom hem för när man har så kul så springer tiden iväg.
Lotta, Bettan och jag gick på samma utbildning till kost och näringsrådgivare.
Så vi var alla bjudna till Lotta och Anders i går.
 
 
Så god mat de bjöd på.
Fläskfile, pressad potatis och sallader.
Fika med jättegod rabarberpaj, glass och vaniljsås.
Grillad korv med bröd fram på kvällen. 
 
 
 
 
 
 
Så fint hus de har men hon är ju gift med en snickare också..
 
 
I dag har vi varit ute och gått rundan här ute.
Ja inte runt ön då (kan man ju men blir inte så långt)
Vi tog båten över till Lerboholm (sommarstugeområdet) där har vi en runda på några kilometer.
Skönt väder nästan lite varmt för min del.
Pratade med min bror och svägerska det blir inte så ofta så det är alltid roligt att träffas.
Vi stannade och tittade på de som jobbade med bryggan.
Kul att se på när andra arbetar...
 
 
Precis när vi kom ut och skulle grilla så började det regna och blåsa.
Men mat fick vi i alla fall.
Så en grillad korv är ju aldrig fel.
Jag har skördat första gurkan i växthuset nu.
Det jag satte var Kiwano men fröna såg precis ut som gurkfrö och den ser ut som vanlig gurka.
Smakade kanske lite annorlunda men god.
 
 
En uppdatering om min lilla operation i ansiktet.
Det ser riktigt bra ut.
Syns nästan inte alls han var så duktig som gjorde det.
Jag har ju en egen sköterska som var här i fredags och tog bort stygnen.
Lisbeth och Håkan kom hit ut så vi bjöd på mat och ett glas vin.
Ännu en trevlig kväll med goda vänner.
 
 
Jag hade gjort fiskknyten i folie som vi lade på grillen.
Potatis som man förkokar lite, knaperstekt bacon, purjolök, en bit av varje lax och torsk.
Kryddor och lite smör.
En grönsallad till det och ett glas vin. (eller öl för min del)
 
 
Lite bubbel på bryggan, då är det sommar.
 
Tack alla inblandade för den här helgen.
Nu har jag bara 5 arbetsdagar kvar som anställd, känns lite konstigt men ändå bra.
Först blir det semester som vi ska göra något riktigt bra av.
Det blir barn och barnbarn vi ska träffa, det kommer en midsommar med allt som hör till.
Vi ska väl ut och åka husvagn och se lite av sverige.
Kanske tar en tur med motorcyckeln.
Men bäst av allt är ändå att vara på ön med nära och kära.
 
Ha en skön kväll och en bra början på nya veckan. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :