Den blomstertid nu kommer...

 
 
Mc dagar och skolavslutning är det här nu.
Vi har sovit i stan i natt och tog en tur på mororcykeln till lysingsbadet där var det håll i gång.
Våra vänner från Norge var där kul att träffa dom.
Men vi stannade inte där utan åkte till ön.
Här är det lugnt och härligt.
Vi har grillat och tar en öl, bara kopplar av.
Jag har plockat lite i växthuset det växer och frodas.
 
 
Vi var på skolavslutning i går.
Först var vi och tittade på Fanny som slutade nian i Ankarsrum.
Så fina de är ungdomarna.
 
 
Det är alltid lite rörande att gå skolavslutning och helst när dom slutar på den skolan.
Det är gymnasiet till hösten för henne.
 
Sedan åkte vi till Gunnebo där Leia slutade sexan, sista året i den skolan.
 
 
Så fina de är tjejerna.
Leia och en kompis var konferencierer och talade om vad som skulle komma härnäst.
De klarade det galant.
 
 
Vi blev bjudna på tacos efter det hos Bettan och Mattias det var gott.
Tjejerna åkte ut på sitt håll sedan, klart man ska fira när man slutat skolan.
 
 
Anton och Stella har haft skolavslutning i dag.
Men man fick inte vara med där tyvärr.
Stella slutade trean och Anton femman så de går kvar på den skolan nästa år också.
Jag har pratat med dom och hört att de varit och firat på en restaurang.
Och sedan blev det tårtkalas.
Klart det ska firas att skolan är slut och sommarlovet börjar.
 
 
Jag har inte träffat dom i dag men Jenny har tagit en fin bild.
Vi ska ha kramkalas en annan dag.
 
Jag gick en runda på morgonen i stan och träffade på ett rådjur mitt ibland husen.
De är inte rädda av sig han hittade säkert lite goda blommor eller något i den trädgården.
 
 
 
 
Kameran med så klart.
 
 
Tiden går så fort, vart har alla åren tagit vägen.
Det känns som i går när barnbarnen föddes.
Vi har verkligen tagit vara på allt som går med dom alla fyra.
Hämtade dom på dagis så ofta jag kunde.
Dagisfröken fick snabbt veta att mormor eller farmor hämtar i dag.
Jag har varit med alla i skolan i bland.
Man får inte tillbaka den tiden så det är bara att njuta och leva här och nu.
Och nu kommer det en härlig sommar som vi ska njuta av med nära och kära.
Njuter gör vi varje dag på olika sätt.
Jag njuter av att vara ledig, att ha ett jobb jag tycker om, att vara med mina älskade barn och barnbarn. 
Ja jag älskar livet helt enkelt.
 
I morgon har vi nya projekt på gång.
Lite bildäck och sprayfärg, blommor och annat.
Bilder kommer det lovar jag.
 
Ta hand om dig och varann.
 
KRAM KRAM 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :